وزارت بهداشت نوار غزه از شهادت ۴۰ هزار و ۴۰۵ شهروند فلسطینی در ۳۲۴ روز جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  خبرگزاری شهاب، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه که در سیصد و بیست و چهارمین روز جنگ منتشر شده، آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه مورد جنایت در نوار غزه شد که در نتیجه آن، ۷۱ فلسطینی شهید و ۱۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: با احتساب این شهدا و زخمی‌ها، از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۴۰ هزار و ۴۰۵ فلسطینی شهید و ۹۳ هزار و ۴۶۸ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد که به دلیل ادامه حملات، پیکر شماری از شهدا همچنان در زیر آوار باقیمانده و نهادهای امدادی قادر به کشف و انتقال آنها به مراکز بهداشتی نیستند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.