رئیس جمهور با صدور حکمی «الیاس حضرتی» را به عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر مسعود پزشکیان در این حکم خطاب به حضرتی تصریح کرد: در اجرای تبصره (۱) ماده (۲) آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیئت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت مصوب ۴ آبان ۱۴۰۱ هیئت محترم وزیران، با عنایت به مراتب شایستگی، تجارب ارزشمند و سوابق اجرایی، جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت «رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت» منصوب می‌شوید.

رییس جمهور افزود: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، برنامه هفتم پیشرفت و رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم، ضمن برنامه‌ریزی و تعامل مؤثر و مستمر با دفتر اینجانب و اعضای محترم دولت، نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و به‌هنگام برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت وفاق ملی اهتمام ورزید.

پزشکیان در این حکم تصریح کرد: توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.
الیاس حضرتی سیاستمدار اصلاح‌طلب و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.

وی در دهمین و ششمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان نماینده حوزه انتخابیه تهران حضور داشت. حضرتی همچنین در ادوار سوم تا پنجم مجلس، نماینده حوزه انتخابیه رشت بود.

حضرتی فعالیت نظامی را نیز پس از وقوع انقلابِ اسلامی در سال ۱۳۵۷ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد، در خلال جنگ ایران و عراق از عضو سپاه بود و از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس را برعهده داشت.

وی از مؤسسان حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح طلبان است. همچنین از اعضای مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.