نرجس نیازمند رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم در نشستی با حضور بانوان خبرنگار گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارائه کرد و گفت: ورزش و نشاط اجتماعی دغدغه جدی من است، چرا که بانوان به فضاهای بانشاط احتیاج دارند از همین رو افزایش بوستان‌های بانوان را در سطح شهر در دستور کار داریم.

به گزارش جارچی اخبار، نیازمند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ بوستان بانوان در شهر قم فعال است و در تلاش هستیم بوستان جامع بانوان نیز راه‌اندازی شود که ایجاد این بوستان مصوبه کمیته زنان و خانواده شورای شهر قم است که راه اندازی آن در حال پیگیری است.

نیازمند بیان داشت: بوستان جامع بانوان که مصوبه کمیته زنان و خانواده بود در حال پیگیری است و قرار است فازهایی از بوستان‌های بانوان را نیز در سال‌های مختلف داشته باشیم که این بوستان‌ها شامل امکانات مختلفی همچون مسجد، نمازخانه، مسیر دوچرخه، محوطه اسکیت، سالن بدنسازی، آبنما، آلاچیق، مهدکودک، کلبه‌های جنگلی، رستوران، بوفه، کافی‌شاپ و…خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سه بوستان برای ورزش صبحگاهی در نظر گرفته شده و بودجه نیز برای آن در نظر گرفته شده است چرا که سلامت بانوان برای ما در اولویت قرار دارد.

نیازمند ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان موثر دانست و اعلام کرد: برای حرکت و هدایت جامعه به سمت سلامت باید امکانات تفریحی و فرهنگی ارتقا یابند.

وی همچنین از راه اندازی مرکز ترک اعتیاد اختیاری خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه طی بازدید از مراکز مختلف ترک اعتیاد بانوان متوجه شدیم هنوز مرکز ترک اعتیاد اختیاری با استانداردهای مطلوب برای زنان در قم وجود ندارد که سه هفته قبل چنین مرکزی در استان راه اندازی شد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به اقدامات کارگروه مشاغل خانگی این کمیسیون اشاره و عنوان کرد:  پیگیری‌هایی در این راستا انجام شده و سازمان میادین و فرهنگی شهرداری در موضوع دخیل شدند تا مرکز ثابت مشاغل خانگی ایجاد شود که این اقدام در منطقه یک و ۸ انجام شد.

وی افزود: سال گذشته یکی از موفق ترین سال‌ها را پشت سر گذاشتیم و قم پایلوت مشاغل خانگی شد.

نیازمند با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم قم باید ارتقا پیدا کند، گفت: آموزش برخی از مشاغل باید در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه مهارت آموزی برای ما از هرچیزی ضروری تر است و می‌توان با این مهارت درآمد کسب کرد.

وی در ادامه با اذعان به اینکه قم می‌تواند قطب صادرت چند محصول شود، تصریح کرد: این ظرفیت در تولید پوشاک، صنایع کفش و میوه خشک در قم وجود دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه به مناسبت پشت سر گذاشتن روز خبرنگار، از بانوان خبرنگار حاضر در جلسه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.