سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: شمار زائران پیاده دهه پایانی صفر که در سالروز شهادت امام مهربانی‌ها خود را به مشهد رساندند، به ۳۷۵ هزار نفر رسید.

به گزارش جارچی اخبار، حسین رضایی  افزود: این تعداد زائر پیاده در قالب ۹ هزار و ۳۵۲ کاروان از ۹ مسیر به مشهد الرضا(ع) وارد شدند.

وی اظهار کرد: ۳۶۰ ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده استقرار یافته است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: امسال از مجموع ایستگاه های صلواتی، ۲۵۵ مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹ هزار مرد و ۴۵ هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شد.

وی بیان کرد: تعداد سرویس های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و ۸۶۵ چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به ۵۶۶ باب افرایش یافته است.

رضایی گفت: همه هزینه های عمرانی و خدماتی در ایستگاه های صلواتی توسط خیران تامین می شود و بخش پشتیبانی جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای زائران شامل تامین ۲ میلیون قرص نان در محورهای ورودی به مشهد با نصب دستگاه های پخت نان و مساعدت استانداری، فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی انجام شد.

به گفته وی، آب شرب و غیرشرب ایستگاه های صلواتی نیز تامین شد.

جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) که اکنون بیش از ۱۵ هزار عضو و ۲۲ واحد دارد، سال ۱۳۸۰ پس از یک سال کار مطالعاتی و دعوت از خیرین با مجوز فرمانداری مشهد آغاز به کار کرد.