سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری در زمینه توسعه روابط تجاری تهران و ایروان، تاکید کرد که رویاها در ارتباط با «کریدور زنگزور» هرگز تعبیر نخواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، تارنمای خبرگزاری دولتی آرمن پرس گزارش کرد که مهدی سبحانی امروز در مصاحبه با رسانه های محلی در خصوص موضوع رفع انسداد راه های منطقه گفت: موضع ما در خصوص رفع انسداد کاملاً مشخص است. ما مخالف رفع انسداد نیستیم اما تمام رفع انسدادها باید تحت حاکمیت ملی و سرزمینی ارمنستان باشد.

وی افزود: خواب ها و رویاها در ارتباط با موضوع هایی مانند زنگزور هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.

سبحانی در پاسخ به سوالی در مورد کنترل نمایندگان یک کشور ثالث در روند رفع انسداد گفت: دولت ارمنستان به طور مشخص اعلام کرده و ما (نیز) طرفدار این ایده هستیم که تمام کنترل ها و نظارت ها توسط دولت ارمنستان و حاکمیت ارمنستان باشد.

وی تاکید کرد: اکنون قرن ۱۹ نیست و در قرن ۲۱ هستیم. کشورها استقلال و حاکمیت داشته و این حاکمیت را اعمال می کنند.

همکاری ۳ میلیارد دلاری ایران و ارمنستان

سفیر ایران همچنین در خصوص همکاری های دوجانبه گفت: ما ظرفیت های بسیار زیادی برای همکاری میان دو کشور داریم. حوزه هایی که مشغول همکاری شده ایم می توانند در توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتباطات مردمی نقش جدی داشته باشند.

سبحانی ادامه داد: اقدام هایی به ویژه در زمینه ساخت جاده، پل و ساختمان در جهت خدمت به مردم دو کشور و توسعه رفت و آمدها است. رهبران ما هدف ۳ میلیارد دلاری را برای توسعه تجارت میان دو کشور پیش بینی کرده اند و ما مصمم هستیم که با اقدام هایمان به آن هدف برسیم.

وی گفت: آینده بسیار روشنی در انتظار روابط دو کشور هست و ما مصمم هستیم که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. ما در کنار شما هستیم و خواهیم ماند.