وزیر جهادکشاورزی، جلب مشارکت مردمی را در ارتباط تشکل‌ها با مراجع قانون‌گذاری و اجرایی برشمرد

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت جهادکشاورزی، «غلامرضا نوری قزلجه» در چهارمین همایش ملی تشکل های اقتصادی راهبران توسعه در اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ظرفیت‌های قانونی خوبی برای تشکل‌ها وجود دارد و اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، ارتباط تشکل‌ها با مرجع قانون گذاری و مراجع اجرایی نزدیک‌تر و محکم‌تر خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بر اساس شعار سال، واگذاری امور به مردم و جلب مشارکت مردم از بستر تشکل‌ها می‌گذرد و وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب قوانین و با در نظر گرفتن علاقه و توان تشکل‌ها، امور را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

نوری گفت: ما می توانیم اموری مانند تنظیم بازار محصولات کشاورزی، صادرات و واردات برخی نهاده ها را به تشکل ها واگذار کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه تلاش خود را برای تقویت و حمایت از تولید و تشکل ها به کار خواهیم بست.

وی درباره حمایت از بخش خصوصی در صادرات محصولات کشاورزی، گفت: ما صادرات را یکی از راه‌های توسعه و تقویت تولید می دانیم و از صادرات حمایت می کنیم، اما با نگاه به بازارهای داخلی و قیمت آن در بازار و در فصول مختلف سال.

گفتنی است، در پایان این همایش و پیش از معرفی تشکل‌های اقتصادی برتر، سامانه nesis.ir و فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی ایران بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار و با مشارکت سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، رونمایی شد.

همچنین از ۳۱ تشکل برتر تقدیر شد که از این بین سه تشکل موفق به دریافت رتبه A پلاس شدند. همچنین ۲۰ تشکل از طرف اتاق ایران، دو تشکل از طرف وزارت کشاورزی، یک تشکل از طرف اتاق اصناف، پنج تشکل از سوی اتاق تعاون و سه تشکل هم از سوی کانون عالی کارفرمایی معرفی شدند