معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: عرضه خودرو موضوعی بسیار مهم است که بر اساس شرایط مشخص صورت می پذیرد و در هیج جای جهان عرضه خودرو از طریق بورس انجام نمی شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از سایپانیوز، مهدی آقاطاهریان، گفت: با عرضه خودرو در دوره گذشته در بورس، بیشترین زیان برای مصرفکننده واقعی ایجاد شد چرا که به یکباره فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش حدود ۵۵ درصدی را تجربه کرد، در صورتی که اگر این افزایش قیمت با همین تیراژ فعلی خودروسازها در دو نوبت به خودروسازهای داخلی داده می شد نه زیان انباشتهای بوجود می آمد نه مصرف کننده واقعی دچار سختی در خرید میشد.
وی با بیان اینکه بروزرسانی قیمت خودرو، همچون رستم فرض شده و از عنوان آن واهمه داریم، گفت: این درحالی است که شرایط قیمتگذاری در قانون به صراحت آمده است و میبایست مطابق صورتهای مالی شش ماهه به خودروسازان تعدیل قیمت داده شود.
آقاطاهریان گفت: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار است که در رده خودروهای بالای یک میلیارد تومان این اتفاق در حال انجام است و در این رده قیمتی، شرکت ها مجبور به عرضه خودرو به صورت اقساطی هستند.
معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا افزود: تصمیمات در حوزه تنظیم بازار خودرو می بایست با نظرات کارشناسی و همفکری تمامی خودروسازهای داخلی اتخاذ شود و تاکنون قرعه کشی و اولویت بندی به هیچ عنوان نتوانسته مشکل تنظیم بازار را حل کند چرا که به این روش به بازار این پیام داده میشود که تا دو سال آینده عرضه ای وجود ندارد.
وی افزود: تنها راه حل این موضوع، افزایش تیراژ و عرضه متناوب و حذف واسطه ها است که راهکار آن موجود است.
آقاطاهریان در پایان از همه دلسوزان صنعت خودرو درخواست کرد اجازه ندهند تصمیمات غیرکارشناسی باعث بروز خسارتهای بیشتر به صنعت خودروسازی شود.