رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز گفت: ساکنان مناطق کم‌برخوردار این کلانشهر از برنامه‌های فرهنگی بیشترین استقبال را می‌کنند بنابراین باید برنامه‌های بیشتری برای این مناطق تدارک دیده شود.

به گزارش جارچی اخبار، حکیمه غفوری، روز شنبه در بیست و ششمین جلسه‌ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به برنامه‌‎های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برای اعیاد نیمه شعبان و نوروز سال ۱۴۰۱، افزود: به نظر می‌رسد در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر برنامه‌های فرهنگی اندکی تدوین شده که بهتر است در این محلات که به لحاظ تراکم جمعیتی بسیار بالاست، بیشترین برنامه‌های فرهنگی اجرا شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه برای اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق، اظهار داشت: ساعت برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم بتوانند بهترین استفاده را از این برنامه‌ها ببرند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص شهر دوستدار کودک نیز گفت: باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شده و تا اواسط سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

غفوری، ادامه داد: اگر قرار است شورای شهر در خصوص شهر دوستدار کودک اساسنامه‌ای تدوین کند آماده این کار هستیم ولی اگر قرار باشد سازمان مربوطه اساسنامه شورا را رد کند بهتر است رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شود تا تکلیف‌ مشخص شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: امنیت، آموزش و اوقات تفریح و فراغت از نظریه‌های موجود در بحث کودکان بوده که پیشنهاد می شود، ابتدا امنیت در حوزه ایمنی برای کودکان تعریف شود.

سیدکاظم زعفرانچیلر، افزود: می‌توان لیست پارک‌ها و مدارس به ویژه دبستان‌های دولتی را از مناطق تهیه کرد و سپس برنامه‌هایی در خصوص شهر دوستدار کودک تدوین کرد.

وی اظهار داشت: در حوزه کودکان و شهر دوستدار کودک مباحث مختلفی مطرح شده که می‌توان آنها را اجرایی کرد و پیشنهاد می شود یک نشانی خاص برای شهر دوستدار کودک ارایه شده و الزاماتی برای آن تعریف شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: خلاقیت به این معناست که با وجود محدودیت‌ها می‌توان از امکانات به‌ صورت حداکثری استفاده کرد.

روح‌الله رشیدی، افزود: می‌توان موضوع شهر دوستدار کودک را به‌ صورت پایلوت در یکی از مناطق شهری مثلا حاشیه شهر اجرا کرد و نتایج مطلوب آن را در به سایر مناطق نیز تعمیم داد.

وی یادآوری کرد: اعتیاد، دست‌فروشی و سایر موضوعات در بین کودکان مشهود است و ما به‌ عنوان کشوری اسلامی باید برای این موضوعات و جلوگیری از آن اقدامات و تصمیماتی بگیریم تا به حد استاندارد برسیم.

غلامرضا احمدی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز هم در این جلسه گفت: بهتر است ما این طرح را ابتدا به‌ صورت جزیی مطالعه و سپس آن را نقد کنیم، بعد هم ویژگی‌های شاخص شهر دوستدار کودک، مفاهیم و تعاریف خودمان را مطرح کرده و سپس در خصوص اجرایی شدن آن اقداماتی اتخاذ کنیم.