استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه طی ۲ روز گذشته میزان ورود مسافران به استان با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود، گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی آذربایجان شرقی در روزهای آینده مساعدتر خواهد شد، انتظار می رود این آمار افزایش یابد.

به گزارش جارچی اخبار، عابدین خرم روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه تمامی محورهای ارتباطی استان به صورت مستمر درحال پایش هستند، ادامه داد: ۷۰ نقطه خطرپذیر استان به صورت مستمر توسط ۵ کمیته پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری، هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو در حال پایش هستند و تمامی مسافرانی که به دنبال بارش روز گذشته در جاده مانده‌ بودند، امداد رسانی و اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۵۲ درصد از ظرفیت هتل‌های استان اشغال شده است خاطرنشان کرد: هتل‌های استان با توجه به شرایط کرونایی تا ۷۰ درصد ظرفیت خود مجاز به پذیرش مسافر هستند تا سلامتی گردشگران به صورت کامل تامین شود.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: طی ایام نوروز ۱۷ نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۱۸۰ هنرمند در سراسر استان برپا خواهد بود که محوریت این نمایشگاه‌ها در تبریز محوطه مسجد جهانی کبود است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از دوم تا ۱۳ فروردین به تمامی نمایشگاه‌های اعلام شده برای بازدید و خرید صنایع دستی مراجعه کنند.

حمزه زاده با اشاره به اینکه آیین‌های نوروزی نوروگاه نیز به صورت مستمر در تبریز و سایر شهرستان های استان تا پایان تعطیلات نوروزی برگزار خواهند شد، گفت: محل برگزاری این آیین‌ها در تبریز محوطه موزه قاجار، خانه حیدرزاده و محوطه سرای امیر بازار جهانی تبریز است.