مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرق گفت: در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» مرکز نوآوری مشترک محیط زیست و پارک علمی و فناوری ایجاد می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، حسن عباس نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سیاستهای سازمان حفاظت محیط زیست در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان فعال حوزه محیط زیست افزود: در حمایت از شرکتهای دانش بنیان در تحقیق و توسعه و نمونه سازی محصولات و تجاری سازی آنها در حوزه محیط زیست در استفاده از ظرفیتهای بالفعل، طرح توجیهی تاسیس مرکز نوآوری دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری استان تدوین و آماده بهره برداری شده است.

وی اظهار داشت: توسعه فعالیت های اقتصادی و شتاب گرفتن صنعتی شدن جوامع بدون توجه به ملاحظات و الزامات سازگاری با محیط زیست، دنیای امروز را با چالش ها و بحران های عظیمی چون تهی شدن منابع طبیعی، تغییرات آب و هوا، تراکم و انباشت مواد زاید و خطرناک، نابودی جنگلها، بحران آب و انواع آلودگی های زیست محیطی مواجه کرده است.

عباس نژاد ادامه داد: برخورد یک سویه با رشد اقتصادی بدون توجه به حفاظت محیط زیست در نهایت به دلیل بروز بحران ها و مشکلات مورد نظر به بن بست رسیده و سلامت و رفاه بشری را به مخاطره خواهد افکند از این رو نیازمند تفکر و برنامه ریزی جدیدی هستیم که بتواند هر دو هدف توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست را تامین کند.

وی گفت: می توان با ایجاد هم افزایی بین بخش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به سوی اهداف تولید و رشد اقتصادی کشش پذیر، ایجاد شغل، کاهش تولید کربن و استفاده بهینه از منابع حرکت کرد.