حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، در  دیدار با وزیر نیرو  با اشاره به وضعیت خشکسالی شدید خواستار توجه ویژه وزارت نیرو به موضوع آب و برق استان شد و گفت: خشکسالی بی‌سابقه در استان باعث کاهش حجم ذخیره آب سدهای استان شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در فصل گرما با مشکل آب و کمبود برق در استان مواجه خواهیم شد.

وی گفت: با توجه به اینکه قسمت زیادی از وسعت استان آب و هوایی خشک و گرم دارد نیاز به توجه و مساعدت وزارت نیرو در بحث آب و برق استان هستیم.

بهرام نیا خواستار پرداخت مطالبات مردم مناطق سیل زده بالا دست سد و نیروگاه سیمره شد و گفت: برای سالها است (به ویژه مطالبات سیل ۹۸) که مطالبات مردم این مناطق در خصوص سد و نیروگاه سیمره پرداخت نشده که در این زمینه نیازمند مساعدت لازم هستیم.

در این نشست استاندار ایلام به اتفاق سه نماینده استان ، موضوعات مختلف از جمله مشکل آب ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، مشکلات آب پایانه مرزی مهران، مشکل فاضلاب و تصفیه خانه شهرستان های مهران، ملکشاهی، ایلام، ایوان و …، مشکل آب مناطق مختلف استان چون شهرستان های چوار، هلیلان و …، بحث سامانه گرمسیری، تخصیص اعتبار تکمیل سدهای استان، تنش آبی در مناطق مختلف استان، مشکل قطعی برق در تابستان و فصل گرم سال و … مورد بحث و پیگیری قرار دادند.

در ادامه این نشست دکتر محرابیان نسبت به درخواست های استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای

تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ، تخصیص اب به شهر چوار  از خط اختصاصی پالایشگاه گاز استان و دادن مجوز حفر چاه در هلیلان و چوار قول مساعد داد.

در پایان این نشست از دکتر محرابیان وزیر نیرو برای سفر به استان دعوت شد.