نشست خبری مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قم با هدف اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز در سالن شهدای رسانه صداوسیمای مرکز قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم در این نشست گفت: بنیاد حفظ آثار زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است که دبیر گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان نیز می‌باشد.
وی اظهار داشت: امسال برای اولین بار مناسبت‌های ملی دفاع مقدس در ۴۳ برنامه به تمام دستگاه‌ها و نیروهای مسلح ابلاغ شده که هرماه مناسبت خاص خود را دارد.
لقمان پور افزود: در خرداد ماه سه برنامه محوری شامل گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و پایداری و روز تشکیل جهاد سازندگی را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها نبودند، حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر مغفول می‌ماند، عنوان کرد: پوشش خبری مناسب رسانه ها و روایت‌گری آن‌ها همچون کار حضرت زینب (س)در قیام کربلا، مصداق جهاد تبیین و لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام لقمان‌پور همچنین بیان داشت: “ما مقاوم هستیم” شعار امسال است که توسط مقام معظم رهبری بیان شده و به سراسر کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قم به اعلام برنامه‌های گرامیداشت این روز در استان قم پرداخت و گفت: اولین برنامه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با مدیریت ارتش جمهوری اسلامی در روز سوم خرداد ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود، همچنین برنامه پخش بانگ مقاومت و پیروزی به صورت همزمان در سراسر کشور از طریق صداو سیما در ساعت ۱۱صبح جهت گرامیداشت ساعت اعلام آزادسازی خرمشهر انجام می‌شود.
وی به دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و عنوان کرد: ۱۵ برنامه محوری برای این روز برنامه ریزی شده که برگزاری همایش پیشکسوتان ارتش و تجلیل از آن‌ها در موزه دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کنگره ملی شهدای روحانی کشور با حضور ۳۱ استان به میزبانی استان قم، برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی با حضور رییس جمهور در مصلی، رونمایی از یادمان شهید کلهری، همایش لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب در موزه دفاع مقدس، غبارروبی شهدای سوم خرداد ساعت ۱۱صبح با همت بنیاد شهید و باحضور نیروهای مسلح و احترام به مقام شامخ شهدای سوم خرداد در گلزاری شهدای سوم خرداد جنب حرم مطهر حضرت معصومه(س) از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.
برگزاری رژه موتوری در چند نقطه قم با مسئولیت سپاه علی بن ابی طالب و ادای احترام به شهدای سوم خرداد، همایش سراسری میراث فرهنگی و دفاع مقدس، اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف و تجلیل از برگزیدگان، همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح استان قم در سالن ایثار موزه دفاع مقدس و تجلیل از دلاورمردانی که در عملیات بیت المقدس نقش آفرینی کردند از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت این روز در قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام لقمان پور همچنین به تعداد شهدای قم در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: استان قم در این عملیات ۱۹۵ شهید، یک هزار و ۵۶۰ مجروح و ۲۷۴ مفقود الاثر تقدیم کرده است.