نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پیوند ۹ دی را تبلور پیوند عمیق میان امام و امت دانست و گفت: ملت بزرگ ایران در نهم دی به دنیا ثابت کردند با قدرت پشتیبان انقلاب و ولایت خواهند ماند.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم دهمین سالروز حماسه ۹ دی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از حضور عزیزان، برادران، خواهران، مسوولان و امت حزب‌الله تشکر و قدردانی کنم و خداوند متعال را شاکر باشیم و باید این مراسم را همیشه گرامی بداریم و یاد روز تاریخی نهم دی را گرامی داشت.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس ، وی با تاکید بر اینکه تنها چیزی که باعث شد تا آن فتنه که از خرداد سال ۸۸ شروع شد را مهار کرد وجود رهبری و مدیریت حکیمانه ایشان بود که توانست این فتنه پیچیده و برنامه‌ریزی شده را مهار کنند، گفت: حضور مردم با بصیرت در صحنه در ۹ دی یک حضور پرمعنا بود که البته در تبریز یک روز زودتر از سراسر کشور این راهپیمایی انجام گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: در اغتشاشات اخیر کشور نیز، تبریز جزو اولین شهرها بود که راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران را قبل از سایر شهرها انجام داد.
آل‌هاشم رجوع به رهبری و امام مسلمین را بهترین راه مبارزه عنوان کرد و گفت: مردم در ۹ دی ماه ۸۸ به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان‌ها آمدند که این حماسه هرگز فراموش شدنی نیست.
وی پیوند امام و امت با مقام معظم رهبری را دلیل دیگر مهار فتنه برشمرد و گفت: این پیوند امام و امت منجر شد تا راهپیمایی باشکوه انجام گیرد و فتنه مهار شود.
آل هاشم با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، نهم دی ماه هوشمندانه در برابر سران فتنه ایستادند و از انقلاب، نظام و ولایت دفاع و حراست کردند، گفت: حقیقتاً باید روز نهم دی را روز میثاق امت با ولایت نامگذاری کرد، چون مردم در آن روز ارزشمند به دنیا ثابت کردند پشتیبان ولایت هستند.