مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه امسال از طریق ناوگان حمل و نقل بار این استان بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا جابه جا شده است.
به گزارش جارچی اخبار ، اورجعلی علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کالای جابجا شده در این مدت از نظر تناژ ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی تعداد بارنامه های صادر شده در این مدت را بیش از یک میلیون و ۸۹ هزار برگ اعلام کرد و اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز بیش از ۴ میلیون مسافر را در قالب ۴۲۴ هزار سفر جابه جا کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل کالای استان از خرداد امسال تا آخر آذر سالجاری با تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۱ دستگاه ناوگان سنگین خود ۴۰۹ هزار تن نهاده های دامی و کالاهای اساسی را از مبداء بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان به آذربایجان شرقی حمل کرده است.
علیزاده، با بیان اینکه تا آخر آذر تعداد ۱۷۸ هزار و ۸۲۴ حلقه لاستیک نیز بین رانندگان ناوگان حمل‌ و نقل عمومی استان توزیع شده است، ادامه داد: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۱۷۱ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار در استان انجام شده و ۷۷ هزار و ۲۷۵ برچسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.
آذربایجان شرقی به وسعت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع، دارای ۱۴ هزار و ۱۹۶ کیلومتر شبکه راهداری است.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.