سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز از اجرای طرح طعمه‌گذاری برای اتلاف موش‌های فاضلاب و حیوانات موذی در تبریز خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، جواد صدیقی گفت: به دنبال عقد قرارداد و ابلاغ آن به پیمانکار مربوطه، با هماهنگی معاونت‌های محیط زیست و خدمات شهری مناطق دهگانه طعمه‌گذاری، سمپاشی و مه‌پاشی همه کانال‌های روباز و سرپوشیده آغاز می‌شود.
وی افزود: این طرح در راستای ارتقای سلامت عمومی شهروندان و پاکسازی و سالم‌سازی شهر، همه ساله در آغاز فصل تابستان در راستای اتلاف حیوانات موذی به ویژه موش‌ها و سالم‌سازی شهر و کاهش مشکلات ناشی از وجود این حیوانات در سطح شهر تبریز آغاز می‌شود.
صدیقی اظهار کرد: همکاری شهروندان با خادمان خود در شهرداری تبریز و دقت در دفع اصولی زباله‌های خانگی و جلوگیری از ریختن ضایعات و پسماندها در آب‌روها و مسیل‌ها اقدامی ضروری است.
سرپرست معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه عدم رهاسازی زباله در آب‌روها، کانال‌ها و محل‌های در دسترس موش‌ها باعث کاهش دسترسی جانوران موذی به مواد غذایی و جلوگیری از گسترش و ازدیاد آنان خواهد شد، گفت: شهروندان محترم در صورت مشاهده کلونی موش‌های فاضلاب، مراتب را به معاونت‌های خدمات شهری مناطق و یا شماره سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز اطلاع دهند تا همکاران شهرداری در مناطق در اسرع وقت نسبت به طعمه‌گذاری و پاکسازی محل اقدام کنند.