دوره توجیهی آموزشی شهرداران شب تبریز با تدریس شهردار منطقه ۲ تبریز پیرامون مسائل مختلف شهری در این حوزه برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، دوره توجیهی آموزشی شهرداران شب تبریز صبح امروز در مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز با حضور نمایندگانی از مناطق دهگانه تبریز، مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری و با تدریس موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز برگزار شد.

موسی علیپور به عنوان مدرس این دوره آموزشی و توجیهی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به رویکرد مدیریت شهری تبریز در ایجاد ناحیه‌محوری و برقراری شهرداران شب، نیازمند هماهنگی امور شهری در شب هستیم.

وی افزود: شهرداران شب، مسئولیت شهرداران روز را بر عهده می‌گیرند و شاید نیاز به مدیریت و تصمیم‌گیری به موقع در هنگام بروز حوادث و بحران‌های احتمالی در شب باشد.

شهردار منطقه ۲ تبریز تصریح کرد: این امر مستلزم آشنایی با بحران‌ها و توان مدیریت شهرداران شب است که باید قدرت تصمیم‌گیری داشته و احساسی عمل نکنند.

وی اضافه کرد: شهرداران شب باید با مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری هماهنگی لازم را داشته باشند و لازمه این موضوع ارتباط اجتماعی بالا و روابط و توان مدیریتی شهرداران شب است.

علیپور خاطرنشان کرد: شهردار شب باید به اصول شهرسازی و ترافیکی شهر اشرافیت داشته باشد و با تهیه چک‌لیستی همه اتفاقات و رویدادهای شبانه و نقطه نظرات خود درباره موضوعات مختلف را به اطلاع شهردار برساند.

شهردار منطقه ۲ تبریز خاطرنشان کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شبانه انجام می‌گیرد و شهردار شب موظف به اشرافیت کامل به منطقه و پیشگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح حوزه استحفاظی است.

وی یادآور شد: باید اکیپ‌های مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز نیز در شب فعال باشند و هرگونه تماسی با این مرکز با فوریت پاسخ داده شود.

علیپور تأکید کرد: مسئولیت شهر در شب با شهرداران شب است و همه معاونان منطقه و نواحی برای فعالیت شبانه خود باید با شهرداران شب هماهنگ شوند، در غیر اینصورت از هرگونه فعالیت عمرانی، آسفالت‌ریزی و غیره ممانعت به عمل خواهد آمد.