شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: تبلیغات گسترده اخیر برخی سودجویان حوزه مسکن در فضای مجازی مبنی بر فروش امتیازهای فاز۲ شهرک خاوران بر اساس شرایط مختلف و تقسیطی، جنبه قانونی نداشته و موجب زیان شهروندان خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار،  محمد حسین‌زاده در واکنش به حواشی مطرح شده در خصوص اراضی فاز ۲ و فروش مدت‌دار و تقسیطی قراردادهای مذکور، اظهار داشت: تبلیغات اخیر برخی سودجویان حوزه مسکن در فضای مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی جهت خرید و فروش امتیازهای فاز۲ شهرک خاوران  و وعده‌ها و پیش‌بینی‌های ارائه شده از سوی این افراد، هیچ‌گونه جنبه قانونی و رسمی ندارد و هرگونه مسئولیت ناشی از این امر به عهده فروشندگان و خریداران خواهد بود.

شهردار منطقه ۹ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مالکان فاز ۲ تشکیل یافته بود، گفت: برخی سودجویان طی تبلیغات وسیع در حوزه رسانه‌های مجازی و ارائه شرایط مختلف و مورد پسند مشتری، درصدد فروش قراردادهای جعلی با عنوان فاز ۲ شهرک خاوران و متضرر ساختن شهروندان محترم هستند که مدیریت شهری این منطقه با بیان این موضوع، از شهروندان می‌خواهد فریب این افراد را نخورند چرا که تمام اراضی فوق در کاربری زراعی واقع شده و در حال حاضر هیچ طرح مصوبی برای این اراضی وجود ندارد.

حسین‌زاده در خصوص آخرین وضعیت اراضی فاز۲ شهرک خاوران عنوان کرد: تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز۲ شهرک خاوران که حدود ۷۰۰ هکتار بوده، نیازمند طی روند قانونی و تأیید طرح مصوب است.

وی افزود: تعاونی‌های مسکن اداره استاندارد، شرکت موتوژن و … هیچ‌گونه توافقی با این شهرداری نداشته و فروش قطعه با هر عنوان وجاهت قانونی ندارد.