مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز با تاکید بر استفاده از ظرفیت های خیران در پروژه های شهری، گفت: مشارکت این افراد در این پروژه ها موجب افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و گردشگران می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، رضا خلیلی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه ها و اولویت های این سازمان در زمینه جلب سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای پروژه های سرمایه گذاری در تبریز، افزود: خیران می توانند در کنار ساخت بیمارستان و مدرسه، برای افزایش نشاط اجتماعی در اجرای پروژه های مختلف شهری مانند ساخت مراکز تفریحی و گردشگری، ایجاد شهربازی، پارک و مسیرگشایی سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در تبریز بستر و زمینه برای مشارکت سرمایه گذاران فراهم است، اظهار داشت: حوزه سرمایه گذاری در شهرداری تبریز از قدمت زیادی برخوردار بوده و اولین پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی در سال ۱۲۸۶ شمسی با احداث کارخانه برق توسط قاسم خان والی در تبریز آغاز شد و در دوران جدید و بعد از انقلاب اسلامی و در دهه ۷۰ نیز با اجرای پروژه باغلارباغی و سایر پروژه های مشارکتی ماندگار، رونق یافت.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز با بیان اینکه در برخی دوره های مدیریت شهری به علت افول سرمایه اجتماعی و کم رنگ شدن اعتماد مردمی به سیستم مدیریت شهری، روند سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های شهری کاهش یافت، گفت: برای جلب توجه سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در پروژه های شهری باید اعتمادسازی شود و از افکار، اندیشه و پیشنهادات فرهیختگان، سرمایه گذاران، خیران و تک تک شهروندان در اجرای چنین پروژه هایی استفاده کرد.

خلیلی، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در ۱۵ و ۱۶ تیر در تهران، ادامه داد: این سازمان نیز در این همایش حضور فعالی خواهد داشت و با ایجاد غرفه تبریز و نمایندگی آذربایجان شرقی و تهیه بسته های سرمایه گذاری، ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در این شهر و استان را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی شرکت کننده در این همایش معرفی خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: علاوه بر این همایش، همایش ملی سرمایه گذاری نیز با مشارکت استانداری، سازمان همیاری و شهرداری های استان اواخر مرداد امسال در سالن همایش های بین المللی خاوران برگزار می شود و در آن نیز برای جلب مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری، این پروژه ها در قالب بسته های مشارکتی به سرمایه گذاران شرکت کننده ارایه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز با دعوت از سرمایه گذاران ملی و استانی برای مشارکت در طرح ها و پروژه های مدیریت شهری تبریز گفت: آشنایی سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری در استان و تبریز و ایجاد زمینه و بسترهای سرمایه گذاری موجب استقبال آنان برای مشارکت در این پروژه ها می شود.

خلیلی، افزود: سیاست و تلاش مدیریت جدید شهری و اعضای شورای اسلامی این است تا در همایش ها و جاهایی که از ویترین ملی و بین المللی برخوردار است، ظرفیت های تبریز و استان برای جلب سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران معرفی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا اطلس سرمایه گذاری تبریز در حال مطالعه توسط مشاور است، اظهار داشت: بسته های مشارکتی نیز بر اساس چشم اندازهای این اطلس و برنامه های توسعه شهری در حال تهیه است.