رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فعالان اجتماعی دانشجویی، بازوان مسؤولان خوابگاه‌ها هستند و در زمان‌های بحران و اورژانسی می‌توانند در انجام کارها کمک حال مسؤولان باشند.
به گزارش جارچی اخبار، دکتر محمد حسین صومی که به مناسبت هفته پرستار از خوابگاه کوثر این دانشگاه بازدید می کرد در پاسخ به برخی مطالبات دانشجویان اظهار داشت: ما کاملا به مشکلات خوابگاه‌ها واقف هستیم و به همین دلیل است که با تلاش های زیاد و یافتن راه‌های قانونی، اقدام به احداث خوابگاه کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اسکان بیش از ظرفیت در یک اتاق کوچک معقول نیست؛ ولی به دلیل مشکلات خوابگاهی و استفاده حداکثر دانشجویان از امکانات خوابگاهی فعلا تا آماده شدن خوابگاه جدید دختران باید مدتی صبر و تحمل داشته باشیم.
صومی در خصوص تاخیر در تحویل مجتمع خوابگاهی ۲۵۰۰ نفری دختران گفت : تحریم های ظالمانه و همچنین وضعیت بحرانی لوازم ساختمان، مسبب تاخیر پیمانکار مربوطه در تحویل به موقع پروژه خوابگاهی بوده است که با پیگیری هایی که به صورت روزانه انجام می گیرد تمام تلاش خود را می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن خوابگاه برای بهره برداری آماده گردد.
وی در خصوص خوابگاه های خودگردان گفت: دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص خوابگاه های خودگردان ندارد و کلیه قراردادهای منعقده فی مابین دانشجویان و مدیریت خوابگاه ها هستند؛ ولی با توجه به اینکه دانشجویان مانند فرزندان ما می باشند ما همیشه در کنار دانشجویان بوده ایم و خواهیم بود. کما اینکه در بحث مشکل خوابگاه تمدن حامی دانشجویان بودیم و توانستیم مشکل آنها را برطرف سازیم.
صومی ضمن اشاره به رعایت نظم و انضباط در کلیه امور گفت: نظم سرلوحه هر فعالیتی است و مسئولان دانشگاه باید دانشجویان را مانند فرزندان خود بدانند و در راستای آموزش رعایت نظم و اخلاق مداری و تربیت آنان تمام تلاش خود را به کار ببندند.
وی همچنین گفت: رعایت نظم و مقررات در خوابگاه ها در جهت رفاه و امنیت دانشجویان هست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فعالان اجتماعی دانشجویی را بازوان مسئولان خوابگاهها دانست و گفت در زمان های بحران و اورژانسی دانشجویان می توانند در انجام کارها کمک حال مسئولان باشند تا بتوان جلوی خسارت های جانی و مالی احتمالی را گرفت.
وی در خصوص کیفیت آموزش در برخی رشته ها گفت: ما در بحث آموزش با کسی شوخی نداریم و در صورتی که کم کاری و پایین بودن سطح کیفی آموزش در بخشی از سیستم محرز گردد با خاطیان برخورد جدی انجام می گیرد.
وی همچنین قول پیگیری های جدی از توزیع نامناسب امکانات آموزشی و کاری در بیمارستان ها را داد.
در ادامه دکتر نظری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ضمن انتقاد از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاه گفت : سازمان سنجش بدون هماهنگی و بدون در نظر گرفتن امکانات دانشگاهی اقدام به افزایش ظرفیت دانشجویان در دانشگاه می کند که این اقدام باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای، چه در بحث آموزش و چه در بحث رفاهی، برای مسئولان و دانشجویان می شود.
وی در خصوص مبلغ کار دانشجویی گفت: با پیگیری های به عمل آمده و ارسال بخشنامه وزارتی مقرر گردیده است با تصویب هیئت امناء، کار دانشجویی افزایش یابد.
نظری همچنین گفت : در خصوص سرویس های ایاب و ذهاب در زمان های فرجه، بررسی های لازم انجام می گیرد و در صورت نیاز و رفع مشکلات دانشجویان اصلاحات لازم انجام می گیرد.
وی همچنین در خصوص افزایش تفریح برای دانشجویان گفت: سالن های ورزشی در خوابگاه ها برای استفاده دانشجویان مهیا هستند و دانشجویان می توانند بدون محدودیت از سالن ها استفاده نمایند. همچنین افزایش اردوهای تفریحی از طرف مدیریت های فرهنگی و تربیت بدنی در دستور کار معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه قرار دارد.
گفتنی است در پایان بازدید، تست اعزام آمبولانس در مواقع بحران به خوابگاه کوثر انجام پذیرفت.