شهردار مراغه با بیان اینکه ساختمان‌های فرسوده و ناایمن این شهر با هدف پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار توسط پلیس ساختمان شهرداری شناسایی می‌شود، گفت: تاکنون نیز ۶۵ فقره پرونده اخطار برای ساختمان‌های ناایمن تشکیل و برای اعمال قانون در ۴۲ مورد از آنها، تامین‌دلیل شده است.

به گزارش جارچی اخبار، محمد مقتومی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شناساسی کامل این ساختمان‌ها و اماکن عمومی، اخطارهای قانونی از سوی شهرداری جهت نوسازی و بازسازی آنها صادر خواهد شد.

به گفته وی همچنین در بین مجتمع و اماکن عمومی نیز برای ۲ ساختمان انتقال خون و مجتمع تجاری خواجه‌نصیر واقع در «چای‌اوستی» بازار اخطار قانونی به دلیل ناایمن بودن ساختمان صادر شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان‌های در معرض ریزش، ناایمن و فرسوده در صورت بی‌توجه مالکان آنها می‌تواند در آینده نزدیک زمینه بروز حوادث ناگوار شود و خسارت مالی و انسانی احتمالی را در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در برخی از کوچه‌ها و معابر عمومی شهر، ساختمان‌های ناایمن و فرسوده‌ای با عمر بالا وجود دارد که تردد در معابر عمومی را با خطرهای احتمالی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: در برخی محلات شهری نیز برای نوسازی و معبرگشایی به تملک این ساختمان‌ها نیاز داریم اما با توجه به محدودیت اعتبار، این امر از توان مدیریت شهری در وضعیت فعلی خارج است.

وی تاکید کرد: تملک برخی از این املاک خرآفرین مستلزم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یا جذب اعتبارات کشوری است.

هم‌اکنون حدود ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در مراغه وجود دارد.