واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز همزمان با شروع تابستان به عنوان فصل گردشگری تبریز، اقدام به اجرای سلسله نظرسنجی‌های با اولویت‌دهی به هویت تاریخی و فرهنگی شهر کرده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  شهریار، در ادامه نظرسنجی‌هایی که بیشتر با محوریت فرهنگی، عمرانی و خدماتی برگزار می‌شد، واحد پژوهش با طرح سوالاتی در خصوص هویت کهن شهر تبریز، به عنوان دومین سوال با طرح “عمارت شهرداری تبریز(برج ساعت) در زمان کدام شهردار بنا شده است؟ الف) ارفع الملک  ب:) قاسم خان والی  ج:) محمدعلی تربیت   د:) علی مسیو ” بازخورد شهروندان در این خصوص را ارزیابی کرد.

این سوال که پاسخ صحیح آن گزینه الف یعنی ارفع الملک است، در ۱۲ صفحه پرمخاطب خبری اینستاگرام استوری و در ۳ کانال تلگرامی بارگزاری شد.

اجرای نظرسنجی‌ها در آستانه فصل گردشگری با هدف معرفی آثار و ابنیه تاریخی تبریز مطرح می‌شود. بر همین اساس از شهروندان گرامی خواهشمند است ضمن شرکت در این نظرسنجی‌ها، اعتبار نتایج بدست آمده را به سطح مطلوب برسانند.

کاخ شهرداری تبریز (برج ساعت) از بناهای تاریخی شهر تبریز است که ساخت آن از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۸ خورشیدی در محل گورستان متروک و مخروبه کوی نوبر، با نظارت مهندسان آلمانی و در زمان ریاست شهرداری ارفع‌الملک جلیلی و با بودجه ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ ریال انجام شد. این بنا، به عنوان تالار شهر و دفتر اصلی شهرداری تبریز، بهره‌برداری شده‌است. این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.