فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کشف ۸۸ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در این شهرستان‌ و هوراند در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد.
سرهنگ قدرت آقاپور روز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام اینکه در این راستا ۳۹۱ سارق دستگیر و روانه زندان شده است، افزود: در یکی از ماموریت‌هایمان موفق به دستگیری سارقی حرفه‌ای شدیم که اهل این منطقه نبود و در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور اقدام به سرقت از منازل کرده بود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی افزود: سه ماه از طریق کار اطلاعاتی این سارق را زیر نظر داشتیم و وی را تا اصفهان تعقیب و بازداشت کردیم.
آقاپور با ذکر اینکه طی ۹ ماهه سال‌جاری ۵۴۵ معتاد متجاهر را در شهرستان‌های اهر و هوراند و حومه دستگیر کرده‌ایم، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جرایم به وقوع پیوسته در شهرستان به دست معتادان انجام شده است.
وی به قتل اخیر مادری توسط پسر معتادش اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مردم به افراد معتاد اعتماد نکرده و در صورت لزوم آنها را به پلیس معرفی کنند.
وی اظهار کرد: هر تماس و گزارش شهروندان از وقوع جرایم می‌تواند کمک بزرگی به پلیس و جامعه باشد به طوری که این اقدام شهروندان منجر به کشف سرقت‌ها و جرایم می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز شهروندان اهری و هوراندی بیش از ۱۵ هزار تماس با فوریت‌های ناجا داشتند که تمام این تماس‌ها عملیاتی بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر، شایع ترین جرایم در سطح شهرستان و استان را نزاع و درگیری عنوان کرد و گفت: عمده‌ترین جرایم به وقوع پیوسته که ریشه در تمامی جرایم دارد نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی است، از این‌رو تقاضا داریم بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.