قائم مقام شهردار تبریز هدف از ایجاد شورای سیاستگذاری ماموریت‌های شهری در زمینه گام دوم انقلاب را ارائه راهکار و شیوه عمل مشخص برای امور حوزه مدیریت شهری دانست.

به گزارش جارچی اخبار،  نخستین جلسه شورای سیاستگذاری ماموریت‌های شهری در زمینه گام دوم انقلاب و فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین با حضور محبوب تیزپاز قائم مقام شهردار تبریز، روح‌الله رشیدی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار برگزار شد.

محبوب تیزپاز در خصوص برگزاری این نشست گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد گام دوم انقلاب و راهی که برای گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌اند، در حوزه مدیریت شهری بعضی از امور بدون متولی مانده و یا راهکار و شیوه عمل مشخصی برای اجرا وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل و برای اینکه این خلأها را پر کنیم، جلسه شورای سیاستگذاری در این زمینه برگزار و ذیل این جلسه، کارگروه تخصصی و علمی و ذیل آن نیز کمیته‌های علمی تشکیل خواهد یافت تا موضوعات مختلف مدیریت شهری و شهرداری، مطالعه شود.

تیزپاز با اشاره به محورهای مورد بحث در این جلسه، عنوان کرد: چهار محور اقتصاد مقاومتی، شهرسازی اسلامی، جهاد فرهنگی و مدیریت جهادی که از حوزه مدیریت شهری در گام دوم انقلاب مشخص شده، در این جلسه مورد مطالعه قرار گرفت و همچنین اعضای شورای سیاستگذاری نیز مشخص شدند.

بر اساس این گزارش، میکائیل جمال پور دبیر علمی نخستین همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب به عنوان رییس کمیته تخصصی این شورا انتخاب شد.

قائم مقام شهردار، رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر، معاونان مالی و اقتصادی، خدمات شهری، شهرسازی، هماهنگی امور مناطق و حمل و نقل و ترافیک و رئیس مرکز پژوهش‌های شهرداری اعضای شورای سیاستگذاری هستند.