مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: این مجموعه برای ثبت ملی آثار مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس مصمم است.

به گزارش جارچی اخبار، احمد حمزه زاده روز سه شنبه در نشستی با مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، ثبت ملی آثار دفاع مقدس را از برنامه‌های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بسیار بالایی در جامعه دارد و باید اذعان کرد که فرهنگی ارزشمندتر و بالاتر از آن در ایران اسلامی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس حفظ، ترویج و انتقال این فرهنگ مقدس به نسل‌های آتی وظیفه همه ماست.

حمزه زاده ادامه داد: برای ثبت ملی آثار مربوط به دفاع مقدس فهرستی از سوی میراث قرهنگی استان و با همکاری بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  تهیه شده که لازم است تکمیل و جزئیات و مختصات آن‌ها نیز مشخص شود.

وی درج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در نقشه راهنمای گردشگری آذربایجان شرقی، راهنمایی و هدایت گردشگران جهت بازدید از این موزه، توزیع بروشورهایی با محتوای نقش استان در دفاع مقدس بین گردشگران، اختصاص فضای مناسبت جهت گرامیداشت مناسبت‌های مربوط به دفاع مقدس، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان گردشگران، نصب تصاویر شهدا در موزه‌های استان، نمایش و فروش کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس در کتاب‌ فروشی‌های واقع در موزه‌ها، کمک به حفظ و نگهداری از اسناد و پیگیری برای قرار گرفتن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبریز در ردیف موزه‌های ملی را از برنامه‌های میراث قرهنگی به منظور پاسداشت تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس در آذربایجان شرقی بیان کرد.

حمزه زاده با تاکید بر توسعه همکاری‌های میراث فرهنگی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با هدف تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، گفت: در این زمینه کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی می‌توانند کمک‌ها و راهنمایی‌های بسیاری به‌ ویژه در خصوص مسائل فنی ارائه کنند و قطعا” در این راه همراه این نهاد خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر نقش مهم وزارت میراث فرهنگی در پاسداشت تاریخ کشور، اظهار داشت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقش اساسی و راهبردی در حفاظت و شناساندن هر برهه از تاریخ کشورمان دارد که دفاع مقدس نیز از آن مستثنی نیست.

امیر دریادار رضا عباسی بر توسعه همکاری‌های این دو نهاد در جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد.