به گزارش خبرنگار جارچی اخبار  از یزد، « محمدحسین رحیمی زاده» گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری سال ۹۸  کمیته رصد و اطلاع رسانی اخبار فضای مجازی با حضور نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس فتا، صدا و سیما، اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل سیاسی امنیتی استانداری تشکیل می شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد بیان کرد: پایش اخبار و مطالب منتشر شده در کانال ها و گروه ها، سایتها و خبرگزاریها را از وظایف این کمیته برشمرد و اظهار داشت: این کمیته که در همه شهرستانهای استان نیز ذیل ستاد مربوطه تشکیل شده تا از انتشار شایعات، تخریب ها، تبلیغات زودهنگام و … جلوگیری به عمل آورد.

 

این مقام قضایی، التزام به قانون و حرکت در دایره مقررات را زمینه ساز یک انتخابات پرشور و باشکوه دانست و گفت: با قانون محوری می توان انتخاباتی کم حاشیه، پرشور و دشمن شکن را رقم زد.

 

وی تصریح کرد: فعالان فضای مجازی تلاش کنند قبل از شروع تبلیغات، ‌مطالب مربوط به ضرورت قانون مداری، تأثیر شرکت حداکثری مردم در انتخابات و هر آنچه که به آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات مردم نسبت به مقررات کمک می‌کند، منتشر کنند.