به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری اظهار داشت: سلامت مردم برای ما یک اصل اساسی است و نمی‌توانیم آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم.

وی با بیان‌اینکه سلامت مردم یک منطقه را نباید برای احداث یک واحد تولیدی به خطر انداخت، افزود: فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده بر اساس قانون و مصوبه هیات دولت در شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها ممنوع است.

استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص جلسه امروز ستاد تسهیل به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با محیط زیست تصریح کرد: ۹۰ درصد ایرادها و اشکال‌های گرفته شده به واحدهای تولیدی توسط محیط زیست صحیح است و تنها امکان حل و فصل ۱۰ درصد از این موارد وجود دارد.
رضایی گفت: مواردی که در جلسه امروز مطرح شد و با سلامت شهروندان مغایرت نداشت، حل و فصل شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت برنامه‌ها و ضوابط محیط زیستی بر همه لازم است و نباید سلامت خود و دیگر هموطنان را با رعایت نکردن این چهارچوب های قانونی به خطر بیندازیم.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای صنعتی که امکان انتقال به شعاع بیش از ۵۰ کیلومتری شهرها و مناطق مسکونی را دارند باید جابه جا شوند و آن دسته از صنایعی هم این امکان را ندارند باید از طریق نصب فیلتر برای رفع آلایندگی خود اقدام کنند.

به گفته استاندار اصفهان، تضمین سلامت مردم، پیش زمینه و لازمه فعالیت واحدهای تولیدی و چرخش چرخ صنایع است.

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، روزهای یکشنبه هر هفته در استانداری تشکیل می‌شود.

در این جلسه به مشکلات ۱۹ واحد تولیدی در زمینه مشکلات محیط زیست و سایر موانع تولید رسیدگی و تصمیمات لازم در این پیوند اتخاذ شد.