وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور در ماه های آینده از برکات طرح “مردمی سازی یارانه ها” بهره مند خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، محمدمهدی اسماعیلی امروز ( ۴ شهریور) در نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم، گفت: آقای رئیسی وقتی که یک سال پیش دولت را تحویل گرفت، وضع عمومی  جامعه در شاخص های مختلف در وضعیت خوبی قرار نداشت.

وی خاطرنشان کرد : زمانی دولت را تحویل گرفتیم که روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دادند.

اسماعیلی گفت: زمانی دولت را تحویل گرفتیم که عملا کشور در حوزه های مختلف به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

وی افزود: همچنین وضعیت کشور در حوزه صادرات نفت در وضعیت مخاطره آمیزی قرار داشت.

اسماعیلی گفت: در مجموع دولت زمانی روی کار آمد که کشور در وضعیت نگران کننده ای در حوزه های مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجه قرار داشت.

وزیر ارشاد گفت: دولت سیزدهم از همان شروع فعالیت خود بحث مقابله با کرونا را در دستور کار قرار داد و با اقدام جهادی در زمینه تولید و واردات واکسن و به همت کادر بهداشت و درمان، توانست تزریق بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور را به ثبت برساند و بواسطه این اقدامات شاهد بودیم حتی در برخی روزها فوتی های کرونا به صفر رسید.

وی افزود: در حوزه سیاست خارجی و فروش نفت هم امروز علی رغم تحریم های بسیار با تلاش و پیگیری دولت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.

وی افزود: همچنین در حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم تنها ظرف چندماه اول توانست به عضویت پیمان امنیتی و مهم شانگهای درآید، پیمانی که ایران سه دهه برای عضویت در آن تلاش کرد.

اسماعیلی گفت: ایران طی ماه های آینده در اجلاس سران کشورهای عضو این پیمان شرکت می‌کند.

وزیر ارشاد گفت: این دولت به جای چشم دوختن به کشورهای اروپایی سعی کرده تا توازنی در سیاست خارجی خود برقرار کرده و ارتباط با کشورهای منطقه را توسعه دهد.

وی افزود: ظرف یکسال گذشته میزان مبادلات ما با کشورهای منطقه به دو برابر افزایش یافته است.

اسماعیلی به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها حرکت شجاعانه ای در حوزه اقتصاد کشور رقم زد.

وی افزود: پیش از این به واسطه قاچاق افسارگسیخته  کالاهای اساسی مردمان کشورهای دیگر تا ۳۰۰ کیلومتر آن طرف مرزها از بیت المال مردم ایران تامین می‌شد و دولت آقای رئیسی با شجاعت تمام با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها جلوی این روند را گرفت.

اسماعیلی گفت: اجرای این طرح شجاعت بسیاری می خواست و رئیس جمهور برای جلوگیری از غارت اموال مردم علی رغم هزینه های بسیاری که اجرای این طرح برای او و دولت داشت، مسئولیت اجرای آن را پذیرفت.

وزیر ارشاد گفت: علی رغم اینکه ماه های ابتدایی دولت با مشکلات فراوانی همراه بود، اما خوشبختانه وضعیت عمومی کشور هم اکنون به حالت ثبات رسیده است.

اسماعیلی گفت: طی ماه های آینده نیز اقتصاد کشور به شکل جدی دگرگون شده و کشور از مواهب اجرای این اقدام بزرگ بهره مند می‌شود.

اسماعیلی گفت: دولت با مشکلات بسیاری مواجه است اما معتقدیم خداوند افرادی را که مخلصانه در راه رضای او و کمک به خلق او تلاش می‌کنند، یاری می‌دهد.

وزیر ارشاد به سفر هیات دولت به ۳۱ استان کشور ظرف یک سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: دولت در این سفرها مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کرده و راهکارهایی برای آن مصوب کرده است.

وزیر ارشاد در ادامه از کرمانشاه به عنوان یکی از استان های مهم در جغرافیای سیاسی کشور یاد کرد و افزود: این استان تاریخ باشکوهی دارد و ما به تاریخ این مرز و بوم و دلاورمردی مردمان آن در دوران جنگ تحمیلی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم عزم جدی برای رفع مشکلات این استان دارد و گام های بلندی برای رفع معضلات اقتصادی و معیشتی آن برداشته است.

اسماعیلی گفت: کارهای عقب مانده بسیاری در کشور و استان کرمانشاه داریم و باید کارهای جهادی بیشتری در کرمانشاه صورت گیرد.