معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تفکیک نشدن تور‌های مجاز و غیر مجاز عامل برخی معضلات در حوزه گردشگری است.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی،علی اصغر شالبافیان در مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران گفت: راهنما‌یان بخش مهمی از حوزه گردشگری هستند و با جمع‌بندی نسبت به رفع مشکلات این بخش اقدام می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه مشکلات حوزه گردشگری را پیگیری می‌کنیم، افزود: دفاع از حیثیت حوزه گردشگری باید مورد توجه سایر دستگاه‌ها باشد.
شالبافیان در مورد استفاده از توانمندی راهنمایان گردشگری در حوزه آموزش، گفت: ظرفیت راهنمایان با ارزش است و جلسه‌ای با همکاری اداره کل آموزش و نظارت برای استفاده از ظرفیت‌های این بخش برگزار شد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین بر مطالبه گری راهنمایان از مدیر کل و مقامات استان برای تحقق بودجه این بخش تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری در استان البرز گفت: راهنمایان گردشگری سفیران مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های مختلف، چون البرز به عنوان مقصد گردشگری هستند.
شالبافیان همچنین در مورد وام خرید تجهیزات برای راهنمایان طبیعت‌گردی تصریح کرد: سعی می‌کنیم در تفاهم‌نامه با بانک‌ها و صندوق کارآفرینی بتوانیم برای برخی از راهنمایان گردشگری در بخش طبیعت‌گردی وام‌هایی را فراهم کنیم.
او با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات سامانه سادرا هستیم، گفت: بازنگری در موضوعاتی، چون بیمه و عوارض خروج از کشور برای راهنمایان به محمل قانونی نیاز دارد و برخی موضوعات هم نیازمند همکاری با دستگاه‌های دیگر است.