به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ازیزد – معاون فرهنگی اشراف ستاد فرماندهی کل قوا گفت: شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی جنایتکاران، زمینه افول قدرت و شکست آمریکا را در منطقه و عرصه بین المللی فراهم کرده است.

سرتیپ زین العابدین احمدی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد افزود: جنایت احمقانه دونالد ترامپ و حامیان او در به شهادت رساندن رهبر بزرگ جبهه مقاومت اسلامی موجب اضمحلال قدرت شیطان بزرگ شده است.

وی ادامه داد: خون شهدای جبهه مقاومت و حادثه اخیر نه تنها هیچ خللی در اراده پولادین رزمندگان قهرمان اسلام در برخورد با استکبارجهانی و حامیان آنها ندارد بلکه موجب تسریع در شکست آمریکا و اروپا در عرصه های متعدد شده است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: قدرت پوشالی آمریکا در حال نابودی کامل است و خون شهیدان مظلوم و مقاومت همه امت اسلام و رزمندگان جبهه مقاومت، در شتاب بخشیدن به آن موثر است .

به گفته احمدی به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ، قبلا قطب اول دنیا یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق بود که نابود شد و الان نوبت قطب دیگر آن یعنی آمریکای جنایتکار است که قطعا محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهادت سلیمانی و همراهانش در این حادثه یک لکه ننگ ابدی بزرگ بر پیشانی ترامپ احمق و حامیان اوست و سبب موج بیداری و شکستهای گسترده پی در پی در آینده برای آنها شده است.

معاون فرهنگی اشراف ستاد فرماندهی کل قوا تصریح کرد: آمریکایی ها بعد از به شهادت رساندن سلیمانی به هر دری می زنند ولی دیگر نمی توانند از نابودی و ذلت خود در جهان و منطقه بکاهند.

سردار احمدی در ادامه به ویژگیهای شهید سلیمانی در ابعاد مختلف فرماندهی نیروهای سپاه قدس اشاره کرد و مهمترین آنها را، اخلاص ،ولایتمداری ، ایستادگی، ایمان و دفاع از حریم حق تا لحظه به شهادت رسیدن ذکر کرد.

همچنین در ادامه مراسم یادشده استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید سلیمانی برای تحقق دین و اسلام ناب محمدی(ص) جان خود را فدا کرد و کسانی که می خواهند راه او را ادامه دهند در عمل مطیع مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام علی فرشاد افرود: اگر اصول و احکام دینی به صورت  عملی در جامعه جاری شود هیچ دشمنی نمیتواند به اسلام و ارزشهای آن ضربه بزند بنابراین باید برای تحقق کامل آن همه فعالیت کنند.

وی اظهارداشت: تهدید نرمی که هم اکنون در کنار جنگ روانی و فرهنگی در بخشهای مختلف در کشور صورت می گیرد همه به خاطر محو دین و اسلام ناب محمدی (ص) است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایجاد روح ناامیدی در جامعه و بین مردم و جوانان جزو برنامه های مهمی است که دشمنان در کشور به دنبال آن هستند و باید با بصیرت برای شکست آن اقدام کرد.

به گفته فرشاد، حضور مردم انقلابی در کنار مسوولان در صحنه موجب شکست استکبار می شود و باید با مدیریت جهادی در هر شرایطی سرلوحه همه مردم و مسوولان قرار گیرد که دشمن از آن می ترسد .

در این مراسم همچنین چند برنامه عزاداری و سرود اجرا شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار شهید سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.