عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به هدف قراردادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق گفت: سیلی محکم کشورمان به آمریکا، ضربه‌ای هشدار دهنده برای این دولت تروریستی بود.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: این پاسخ که در حقیقت ضرب شستی بود، نشان داد که کشورمان به گفته های خود عمل کرده، از مواضع خود عقب نشینی نکرده و واهمه ای از آمریکا ندارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: سپاه مقتدر اسلام در این حمله، ۲ پایگاه آمریکایی را در عراق و اقلیم کردستان مورد هدف قرار داد که از جنگ جهانی دوم تا حال بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز گام پنجم را در کاهش تعهدات هسته لی خود برداشت و پس از این، غنی سازی و فناوری هسته ای را فارغ از تمامی محدودیت ها ادامه خواهد داد.
خطیب جمعه مراغه گفت: پاسخ موشکی کشورمان ترامپ را نیز در صحنه داخلی آمریکا با چالش ها و مخمصه های بسیاری روبرو ساخته و این در حالی است که وی ایران را پیش از این به حمله نظامی تهدید کرده بود.
آیت الله پورمحمدی افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ، زمینه شکست تحلیل ها و تهدیدهای آمریکا و ایادی آن را فراهم کرده است.
وی با اشاره به شخصیت سردار شهید سلیمانی ادامه داد: این مجاهد و مبارز و سردار رشید اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز در مبارزه با صهیونیسم و گروههای تکفیری و داعش در لبنان، سوریه، عراق و یمن نقش مهمی را ایفا کرده بود.
وی گفت: تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی در شهرهای مختلف کشورمان نشان از محبوبیت این سردار بزرگ اسلام داشته است.
وی با اشاره به سالروز شهادت امیرکبیر گفت: وی شخصیتی استعمار ستیز بود و خدمات بسیار مهمی چون ایجاد دارالفنون را برای کشورمان انجام داده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.