به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، کاظم نظم‌ ده  صبح امروز در نشست معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های یزد اظهار داشت: سیاست‌گذاری فعالیت‌ها در دفتر مدیریت عملکرد، در راستای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد و تقویت سلامت اداری پایه‌گذاری شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تحقق این سیاست‌ها بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند گفت: مشکلی که بهزیستی با آن مواجه است در ارتباط با فرآیندهاست نه آدم‌ها؛ ما الان همچنان بسیاری از فرایندها را به صورت سنتی انجام می‌دهیم که باید حتما اصلاح شوند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بالاترین و بهترین بهره‌وری در حوزه نظارتی را داشته باشیم، باید نظارت‌ها را به سمت فرآیند‌محوری و هوشمندسازی هدایت کنیم تا میزان خطا و اشتباه در این مسیر را به حداقل ممکن برسانیم.

 

نظم‌ده ادامه داد: در مقابل این موضوع عملکردهای بسیار خوب متعددی هم هست که باید این کارهای خوب انجام شده پایش دقیق و ثبت شود و به کل تعمیم دهیم، علاوه بر آن با اصلاح فرآیندها نظارت‌ها را تقویت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس پایشی که از سوی تعدادی دانشگاه‌های کشور، سازمان آمار و سازمان امور استخدامی کشور در حوزه رضایت‌مندی مراجعین از دستگاه‌ها و سلامت اداری انجام شد، بهزیستی جزو دستگاه‌های با بالاترین میزان رضایت قرار گرفت که نشان دهنده سلامت این سازمان است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور واگذاری امور به بخش خصوصی و خروج از تصدی‌گری را یکی از راهکارهای افزایش میزان رضایت مردمی و بهبود فرآیندها دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی بیش از ۹۳ درصد از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

 

نظم‌ده واگذار امور به بخش خصوصی را یکی از سیاست‌ها و قوانین اصلی مطرح در قانون اساسی کشور دانست و تصریح کرد: این میزان واگذاری در سازمان نشان می‌دهد که بهزیستی از خیلی دستگاه‌ها در این عرصه جلوتر حرکت کرده است.

 

وی از صدور مجوز بیش از  ۴۵ هزار مرکز غیردولتی توسط بهزیستی در کشور خبر  داد و گفت: در واقع بخش خصوصی بیش از بودجه سی سال سازمان بهزیستی را آورده و کار سازمان را انجام داده و در واقع خیلی کار بزرگی انجام شده است.

 

نظم‌ده افزود: بخش غیردولتی با به کارگیری نیروی انسانی در این مراکز نه تنها باری بر روی دوش دولت نگذاشته بلکه بار بزرگی رو از روی دوش دولت برداشته و اشتغال ایجاد کرده است.