استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: رضایت از زندگی یکی از عوامل اصلی نشاط اجتماعی است
به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی که در همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز سخن می گفت افزود: ظاهرا در این دنیای ماشینی، پول درآوردن تبدیل به هدف اصلی در زندگی شده است در حالی که هدف زندگی این نیست.
وی با بیان این‌که در گذشته، یک هم‌پیوندی، شادابی و نشاط در بین خانواده‌ها وجود داشت، اظهار کرد: گسست و شکاف نسلی در گذشته وجود نداشت؛ چرا که فرزندان با پدر و مادر زندگی می‌کردند و دور هم بودند، البته ما نمی‌گوییم به دوران عتیق و بدون تکنولوژی برگردیم ولی معتقدم هر چیزی که به دست می آوریم در مقابل، چیزی را از دست می‌دهیم.
پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر، تحولاتی در زندگی ما رخ داده است و معتقدم رفاه نسبی زمان فعلی قابل مقایسه با زندگی گذشته نیست، اکنون امکانات خوبی برای زندگی داریم ولی نیاز را به احساس نیاز تبدیل کردیم و رضایت مندی وجود ندارد در عین حال که شرایط خوبی حاکم است، ولی همه ناراضی هستند .
وی با بیان این‌که وجود پویایی، نشاط و انگیزش، پیش شرط توسعه‌ جامعه است، تاکید کرد: نشاط و سرزندگی از اهداف اصلی زندگی است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در بحث حاشیه نشینی و طلاق مشکلات بسیاری داریم و این مشکلات زیبنده‌ جامعه‌ی ما نیست ولی باید با برگزاری چنین همایش‌هایی ریشه یابی کرده و به چرایی وجود این آسیب‌ها برسیم.
همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع با همکاری اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی و موسسه آرامش گستر باغ زندگی در تبریز برگزار شد.