مسئول تالار هنر اصفهان گفت:جشنواره ملی خندستان با هدف شناخت و حمایت از گروه‌های تئاتر کمدی و ارتقای سطح کیفی آثار و تلاش در جهت ایجاد فضای شاد در دو بخش باهمکاری دبیرخانه زاینده رود برگزار می شود.

به گزاش جارچی اخبار ،مسئول تالار هنر اصفهان گفت:جشنواره ملی خندستان با هدف شناخت و حمایت از گروه‌های تئاتر کمدی و ارتقای سطح کیفی آثار و تلاش در جهت ایجاد فضای شاد در دو بخش باهمکاری دبیرخانه زاینده رود برگزار می شود.

علی دادفر در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره ملی خندستان که در پردیس هنر با اصحاب رسانه برگزار شد،افزود: در این دوره از جشنواره، آثار در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی ، بازیگری ، طراحی صحنه و لباس، موسیقی، اثر برگزیده و طراحی گریم ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه به افزوده شدن بخش رسانه و تبلیغات به این جشنواره اشاره کرد وگفت: با افزوده این بخش به جشنواره، شاخه‌های اطلاع‌رسانی و اشتراک گذاری در فضای مجازی، وایرال تیزر تا ۵۹ ثانیه و پوستر و بروشور نیز بررسی و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

جامعه به طنز فاخر نیاز دارد

نائب رئیس جشنواره ملی تئاتر خندستان در ادامه این نشست گفت: جامعه به طنز فاخرنیاز  دارد و در جامعه امروز بیش از هر زمانی باید به کمدی و طنز توجه کند.

نایب رئیس جشنواره در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: طنز،فرصتی است برای گفتگو و گفتگو فرصت نقد را بوجود می آورد.

سید محمد صادق سجاد زاده تصریح کرد: امروز هم به گفت‌وگو و هم به طنز و کمدی نیاز داریم، و کمدی به گسترش گفت و گوی هنرمندانه و نقادانه کمک می کند.

وی در ادامه بیان کرد:بیش از صد سال از اپرا تئاتر میرزاده عشقی گذشته است و این یعنی تئاتر در اصفهان زنده بوده و زنده خواهد ماند.

سجاد زاده به تلاش مدیریت شهری در اصفهان اشاره کرد و گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است زیر ساخت های حوزه هنر را در شهرگسترش دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار کردن در حوزه هنر برای اصفهان بسیار ارزشمند است،گفت: در این دوره امیدواریم  شاهد ارتقای کمی و کیفی آثار باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: وظیفه ما در این دوره از مدیریت شهری این است که پاسدار هویت و شخصیت اصفهان باشیم .

مجتبی شاهمرادی در ادامه این  نشست خبری اظهار کرد: اصفهان مهد هنر و فرهنگ ایران زمین است. همچنین نگاه ما این است که این جشنواره به طور ثابت در شهر اصفهان برگزار و معرفی بهتری از ظرفیت های هنری اصفهان داشته باشیم و کمک کنیم با برگزاری این جشنواره لبخند بر روی لبان اصفهانی ها بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: تئاتر اصفهان از مکاتب ریشه‌دار هنری است و بخش مهمی از هویت اصفهان درپرتو هنر تئاتر و نمایش آن تعریف می‌شود.

شاهمرادی در ادامه رویکرد این جشنواره را افزایش سرانه فرهنگی خانواده های اصفهانی معرفی کرد و افزود:باید تلاش کنیم که تعاملات اهالی تئاتر را در سطح ملی و بین المللی شاهد باشیم.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان گفت: امروز در تمام ایران جایی مثل اصفهان نداریم. اصفهان تنها استانی است که در سطح استانداردهای جهانی، شهرداری آن با انگیزه و مشتاقانه برای حمایت از نمایشگران و هنرمندان جلو آمده و تلاش می‌کند.

ایوب آقاخانی در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خندستان که در پردیس هنر برگزار شد، اظهارکرد: نمایشگران صاحب انگیزه‌ای در اصفهان و دیگر استان‌های ایران هستند که به بهانه این دوره از جشنواره به اصفهان خواهند آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: در تمام ایران جایی بهتر از اصفهان برای برگزاری این جشنواره نبود. نکته ستودنی این جشنواره این است  که در حال حاضر با تنها استانی مواجه می شویم که شهرداری آن مانند استانداردهای جهانی برای این اقدام پیش قدم شده است .

وی اصفهان را مهد نمایش‌های کمدی معرفی کرد و گفت: نکته مهمی که این جشنواره را توجیه می کند نیاز جامعه ایران و ایرانی به بازگرداندن نشاط است.

آقاخانی در ادامه گفت: مهمترین پیامد کمدی ایجاد تفکر در مخاطب است و جشنواره خندستان باید مبانی تقسیم بندی کمدی را ریل گذاری کند.