نیره پورملائی گفت: خوشبختانه با همراهی و همکاری صنایع فولادی ۹۰ درصد آلودگی این صنایع برطرف شده است وشرکت فولاد یزد نیز با نصب سیستم جدید تا آخر سال میزان آلایندگی خود را به مراتب کاهش خواهد داد.

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبارازیزد : نیره پورملائی ظهر امروز در حاشیه کارگاه رسانه و محیط زیست که به مناسبت ۲۹ دی ماه روز هوای پاک در محل اداره کل محیط زیست استان برگزار شد با بیان اینکه در بین صنایع استان صنعت کاشی و فولاد از آلاینده ترین صنایع استان به حساب می آیند گفت: در حال حاضر در استان یزد ۳۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۷۸ واحد تولید کاشی و سرامیک و ۲۷ واحد نیز فولادی هستند که ۸۰ درصد واحدهای کاشی یعنی ۶۲ واحد و ۸۶ درصد واحدهای فولادی یعنی ۲۳ واحد در محور دشت اردکان قرار دارند.

 

رئیس سازمان محیط زیست استان یزد افزود: در سال گذشته ۲۸۰۱ شرکت صنعتی مورد پایش سازمان قرار گرفته  که از این تعداد ۴۲۷ واحد اخطار دریافت کرده و ۶ واحد نیز پلمپ شده اند.

 

پورملائی با اشاره به افزایش آلایندگی شرکت های صنعتی در سال جاری اظهار داشت:  در ۹ ماه سال جاری ۳۷۹۵مورد پایش از صنایع استان صورت گرفته که منجر به صدور ۴۸۳ اخطار و پلمپ ۹ واحد شده است.

 

وی در پایان با بیان این مطلب که خوشبختانه با همراهی و همکاری صنایع فولادی ۹۰ درصد آلودگی این صنایع برطرف شده است گفت: شرکت فولاد یزد نیز با نصب سیستم جدید تا آخر سال میزان آلایندگی خود را به مراتب کاهش خواهد داد