مسوول اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تمام اظهارات رئیس مرکز تحقیقات جهادکشاورزی در خصوص آلایندگی معدن طلای اندریان را رد کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، مهدی اوجاقی سرپرست اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ اظهارات احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات جهادکشاورزی استان مبنی بر بالا بودن میزان سیانید در آزمایش‌های این اداره‌کل اظهار داشت: تمام آماری که وی داده‌ است خلاف واقع بوده همچنین توسط اساتید زمین‌شناسی دانشگاه تبریز نیز مجددا تحقیقاتی را انجام داده‌ایم که همه نتایج به هم نزدیک و منطبق بوده و فعلا آلایندگی بالاتر از حد مجاز را نشان نمی‌دهد.
وی با تاکید بر اصل صداقت گفت: از وی که خود را به‌عنوان فردی علمی معرفی می‌کنند، انتظار می‌رفت به جای حاشیه‌سازی و کلی‌گویی در رسانه‌ها، مطالب فنی و علمی را در یک جلسه تخصصی و کارشناسی بحث و بررسی کرده و موارد را روشنگری می‌کردیم.
اوجاقی افزود: تمام مطالب انتسابی وی به بنده کاملا کذب است.
مسوول اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی مجددا ضمن تکذیب اظهارات خلاف واقع ایشان که موجب تشویش اذهان عمومی گشته، حق پیگیری حقوقی و قضایی برای این اداره‌کل را محفوظ می‌داند.
دکتر احمد بایبوردی، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که حداقل میزان سیانید آب معدن طلای اندریان، پنج برابر حد مجاز است.
البته دکتر بایبوردی امروز در گفت و گو با روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد که آمار و ارقام منتشر شده از زبان وی درباره آلایندگی معدن طلای اندریان مربوط به تحقیقات قبلی بوده و آزمایش های جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه تبریز حاکی از آلاینده نبودن فعالیت های این معدن در زمان حاضر است.
وی همچنین اعلام کرد که اظهارات وی درباره فعالیت های معدن طلای اندریان در مقام یک کارشناس و نه رییس مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شده است.