محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار  در یزد، با اشاره به حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) از مددجویان استان یزد گفت: یکی از اقدامات در زمینه حمایت از این قشر از جامعه، پرداخت حق بیمه است که طی ۹ ماهه امسال ۹۵۰ میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی ۸۳۵ نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

 
به گزارش جارچی اخبار, وی افزود: بر اساس تعاملی که در میان سازمان تأمین اجتماعی و کمیته امداد حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود تا مددجویان بعد از سن بازنشستگی به‌عنوان مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی لحاظ شوند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بیان کرد: هزینه‌های درمان و هزینه‌های زندگی در زمان پیری و ازکارافتادگی جزو دغدغه‌های آحاد جامعه است و برای حل آن باید امکان دسترسی خدمات بیمه‌ای و درمانی برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه محرومان فراهم شود.

 

وی ادامه داد: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم برای استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه‌های اجتماعی می‌کند.

 

جمال پور یادآور شد: سال گذشته دو میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان برای حق بیمه‌های اجتماعی ۱۰۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی هزینه شد.