مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: تردد سرویس های مدارس و خودروهای سواری والدین برای انتقال دانش آموزان عاملی مهم در تشدید ترافیک شهری است.
به گزارش جارچی اخبار، اصغر آدی بیگ تردد خودروهای سواری و سرویس های مدارس برای انتقال دانش آموزان به مدارس وآموزشگاه هایی که بیشتر در مکان های شلوغ مکان یابی شده اند راعاملی مهم در تشدید ترافیک شهری دانست و گفت: رفع این ترافیک نیازمند مدیریت جامع و دقت در مکان یابی است.
وی افزود: وجود مدارس وآموزشگاه ها به عنوان مهم ترین مراکز تعلیم و تربیت در شهرها زمینه ساز رشد فرهنگی و اجتماعی بوده اما قرارگرفتن بیشتر این مراکز در مکان ها و خیابان های پرتردد و پر ازدحام شهری معضلی دیگر بر مشکلات موجود ترافیک شهری افزوده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز عنوان کرد: قرار گرفتن آموزشگاه ها و مدارس در یک نقطه پرتردد بخصوص در سال های گذشته که با موج فزاینده رشد مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های آزاد علمی نیز همراه بوده، تردد را در برخی ساعت های روز مختل و گاه غیرقابل تحمل برای شهروندان کرده است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته خیابان های اصلی شهر به علت برخورداری از جلوه های بصری، تبلیغی و نیز دسترسی آسان تر به وسایل نقلیه عمومی به اماکن و نقاطی دلخواه، مکانی مناسب برای مدیران موسسات به منظور راه اندازی و ایجاد مدارس و مراکز علمی و تربیتی تبدیل شده است.
آدی بیگ گفت: نبود محل مناسبی برای توقف خودروهای شخصی و سرویس مدارس و موسسات آموزشی که بیشتر آنها را مراکز غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل داده، صفوف و ترافیکی سنگین را در خیابان های اصلی به وجود آورده است.
وی افزود: عدم توجه مدیران موسسات و مدارس و نبود نظارت کافی در تعیین و مکان یابی برای ایجاد مدارس و آموزشگاه ها در نقاط پرتردد ترافیکی، موجب ایجاد موجی از نارضایتی در بین شهروندان و حتی اولیای دانش آموزان این مراکز شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: اوج ترافیک شهری در خیابان های اصلی و نیز در برخی نقاط پرتردد، در ساعات تعطیلی و پایان ساعت کاری این موسسات و مراکز بوده و از این رو توجه بیشتر مسئولان امر برای تجدید نظر در مکان یابی و صدور مجوز برای این منظور بیش از پیش ضروری و حیاتی به نظر می رسد.
وی گفت: با وجود تذکرها و اخطارهای شورای ترافیک مبنی بر عدم ایجاد و راه اندازی موسسات آموزشگاهی و مدارس غیرانتفاعی در خیابان های اصلی که فاقد محل مناسبی برای توقف خودروها بوده و موجب ترافیک سنگین شهری می شود، اما هنوز واکنش مناسبی از سوی نهادهای متولی صدور مجوز برای این مراکز انجام نشده است.