مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش جارچی اخبار، جابر ابوالفتح زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس، افزود: همه ما مدیون فداکاری‌ و از جان گذشتگی شهدای والامقام و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستیم و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به بهانه سالگشت شروع جنگ تحمیلی می تواند یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: در آستانه چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که ایثارها، از جان گذشتگی ها و فداکاری های شهدای والامقام و ایثارگران و راه آنان را حفظ ، حراست و تقویت کنیم.

ابوالفتح زاده اضافه کرد: به همین منظور و با توجه به در پیش بودن کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی تمام ظرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بسیج خواهد شد تا ایثارگران در ایام هفته دفاع مقدس مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.

وی با اشاره به نامگذاری روز چهارم هفته دفاع مقدس برابر با سوم مهر به نام «روز شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی» ، گفت: تجلیل و تکریم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران گرانقدر محور فعالیت آن روز است.

ابوالفتح زاده از برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه آیین غبارروبی و گلباران مزار شهدا در قالب آیین مهمانی لاله ها به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه در تبریز روز پنجشنبه آینده مصادف با ۳۰ شهریور با محوریت گلزار شهدای وادی رحمت برگزار می شود و آیین های مشابهی در تمام گلزارهای شهری و روستایی شهدا در سطح استان به انجام خواهد رسید.

به گفته وی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پرچم تمام مزارهای شهدای آذربایجان شرقی در مناطق شهری و روستایی تعویض می شود.