معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اشعار استاد شهریار مبین تاریخ و فرهنگ اصیل ایران و قفقاز است.

به گزارش جارچی اخبار، حسن گلی روز پنجشنبه در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های سرخاب ادب که با حضور میهمانانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه و شاعرانی از انجمن های ادبی تبریز برای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در محل مقبره الشعراء برگزار شد، نامگذاری روز وفات استاد شهریار بعنوان روز شعر و ادب فارسی را نشانه عظمت و جایگاه مهم و رفیع آذربایجان و تبریز در کشور دانست و اظهار کرد: این نامگذاری ارزشمند در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده بطلان ادعاهای ناصواب و تبلیغات ضد ایرانی برخی محافل خارجی است که تلاش در ایجاد اختلاف قومی و شکاف اجتماعی در ایران را دارند.
گلی با بزرگداشت مناسبت های مذهبی آخر ماه صفر یادآور شد: عشق به پیامبر و اهل بیت (ع) قلوب ملت های مسلمان منطقه را به هم گره زده است و روابط ملت های منطقه فراتر از مناسبات سیاسی دولت ها و مرزهای جغرافیایی، روابط برادرانه مبتنی بر علاقمندی متقابل به یکدیگر و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انسانی است که ادبیات و شعر هم در تحکیم این روابط و مناسبات بسیار تاثیر گذار بوده و لازم است این تاثیر گذاری همچنان با اهتمام شاعران و هنرمندان تداوم یابد.

وی همچنین بر استفاده از هنر و ادبیات در تبیین واقعیت های تاریخی و آشنایی نسل جوان ملت‌های منطقه با فرهنگ و هویت تاریخی خود تاکید کرد و اشعار استاد شهریار در این خصوص را بسیار عالمانه و مفید ارزیابی و اظهار کرد: بخشی از اشعار استاد شهریار مبین تاریخ و فرهنگ اصیل ایران و قفقاز است که باید مورد استفاده پژوهشگران، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم گلباران مزار استاد شهریار و آئین ملی بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه علاقمندان به شعر و ادبیات و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای حضور در این برنامه ها دعوت کرد.
گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعراء تبریز ساعت ١٠ صبح روز دوشنبه ٢٧ شهریور و آئین ملی بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی بعد از ظهر همان روز از ساعت ١۶ در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.