معاون فرهنگی شهرداری ارزروم ترکیه نسبت به تعامل هرچه بیشتر با مدیریت شهری تبریز ابراز علاقه و اشتیاق کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  کوکسال یاووز روز جمعه در دیدار با معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار کرد: به اهمیت اقتصادی، جمعیتی و غنای فرهنگی تبریز واقف هستیم و هدف ما توسعه هر چه بیشتر تعاملات است؛ حتی در خصوص تبادل دانشجو نیز باید مذاکراتی داشته باشیم.

وی با یادآوری اشتراکات دینی و فرهنگی تبریز و ارزروم خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۹ که تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شده است تعامل و فعالیت‌ مشترکی داشته‌ایم ولی با شروع همه گیری کرونا توقف کوتاهی داشتیم ولی از این پس چرخه تعامل ادامه خواهد یافت.

وی ابراز تمایل کرد که روابط شهرداری تبریز و ارزروم در همه حوزه های کاری بویژه بخش فرهنگ و هنر افزایش یابد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت: با توجه به نزدیکی فکری و فرهنگی با ارزروم امیدواریم تبادلات علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری که جامعه را می سازد، بین دو شهر جنبه اجرایی پرشتاب گیرد.

امیر نصیربیگی این دیدار را مقدمه مبادلات فرهنگی – هنری ۲ شهر دانست و افزود: در گذشته تجربه‌های موفقی در این حوزه رخ داد و هر چند طی سال های اخیر این تعاملات کاهش یافت ولی از محبت و ارادت قلبی ما نسبت به شهروندان ارزروم و دوستان ما کم نشده است.

وی با بیان اینکه پیشینه خوب و قابل قبول ارزروم در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر از موارد قابل اشتراک با تبریز است، اظهار امیدواری کرد تجربه‌ پیشین اعم از تولیدات و هفته‌های فرهنگی و رفت و آمدهای هنرمندان و برگزاری جشنواره های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مفاخر و علمای تبریز قهرمان های بی بدیلی هستند که معرفی آنها می تواند تبدیل به آثار فرهنگی بین هنرمندان تبریز و ارزروم باشد و برعکس این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد که هنرمندان و مفاخر ارزروم معرفی شده و آثاری از آنها توسط هنرمندان تبریز تولید شود.

وی با تاکید بر تقویت تعاملات و ارتباطات موثر و تنگاتنگ تبریز و ارزروم گفت: این تعاملات به همدلی و همزبانی بیشتر منجر شده و تقویت مودت و برادری را به دنبال دارد.

معاون فرهنگی شهرداری ارزروم ترکیه امروز از اماکن مختلف فرهنگی و گردشگری تبریز نظیر خانه موزه استاد شهریار، عمارت ساعت، موزه شهر، عون ابن علی و تفرجگاه ائل گلی دیدن کرد.

شهر ارزروم مرکز استان ارزوم ترکیه است و معنای این شهر در زبان فارسی سرزمین رومیان تعبیر می شود.

حدود ۳۶۷ هزار نفر در ارزروم ترکیه سکونت داشته و این شهر در مسیر شهرهای آنکارا و استانبول جزء یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است.