به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، پیرو ابلاغیه سازمان شهرداریها و دهیاریها در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری موارد زیر را به شهرداری های استان ابلاغ کرد:

 

با توجه به اعلام شناسایی موارد مشکوک به « ویروس کرونا» در کشور و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس در اماکن، فضاهای عمومی و همچنین وسایط نقلیه عمومی شهرهای استان دستور فرمایید اقدامات ذیل مدنظر قرار گیرد.

 

۱-   ضدعفونی کردن تمام اماکن حمل‌ونقل عمومی و همچنین وسایط نقلیه عمومی شهر اعم از اتوبوس  به‌صورت روزانه در ساعات پایانی شب با استفاده از مواد استاندارد و مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرد.

 

۲-   آموزش نیروهای انسانی مربوطه، برای رعایت اصول بهداشت فردی، استفاده از لوازم و تجهیزات حفاظت فردی همچنین نظارت بر فعالیت های جاری و اضطراری آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

 

۳-   شستشو و ضدعفونی تجهیزات و وسایل در معرض تماس با ارباب‌رجوع و مراجعین در کلیه ادارات شهرداری ها و فضاهای عمومی شهر اعم از؛ پایانه‌های مسافربری، فرهنگسراها، میدان‌ها و بازارهای عرضه میوه و تره‌بار، سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر و … .

 

۴-   نصب تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری ازجمله کرونا به تعداد کافی در محل‌های اداری و اماکن عمومی صورت پذیرد.

 

۵-   نصب دستورالعمل شستن دست­ها برای پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل سرویس‌های بهداشتی و استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب صورت پذیرد.

 

۶- جداسازی سطل، دستمال‌ها، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی از وسایل مکان‌های دیگر ازجمله آبخوری