بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در حالی برگزار می‌شود که کمتر از دو هفته از انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و این مساله موجب شده تا این رویداد تحت تاثیر و زیر سایه این موضوع قرار بگیرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از ۲۹ بهمن ماه برای مدت چهار روز آغاز به کار کرد تا اصحاب رسانه بتوانند بار دیگر بی پرده در مقابل مسئولان قرار بگیرند و به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، در این رویداد بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه حضور دارند تا بعد از ۶ سال وقفه در برگزاری با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» بار دیگر در دسترس مردم و مسئولان به ویژه افراد ارشد کشور قرار بگیرند تا اطلاعات لازم به مخابره کنند.

نمایشگاه رسانه های ایران رویدادی است که در آن مطبوعات مورد توجه هستند و فرصتی فراهم می کند تا این قشر فعالیت های خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند، از سوی دیگر مسئولان کشور از قوای سه گانه تا کارشناسان در امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی برای ایجاد فرصت گفتمان از این رویداد فرهنگی بازدید می کنند تا نه فقط ارتباط صمیمانه با نمایندگان رسانه ها ایجاد کنند بلکه پاسخگوی عملکرد و سوالات مردمی باشند.

در این میان، برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران شرایطی را فراهم کرده تا از یک سو نامزدهای انتخاباتی فرصتی داشته باشند تا مسائل خود را و از سوی دیگر مردم دغدغه های خود را مطرح کنند.

البته نباید فراموش کرد که نمایشگاه رسانه های ایران رویدادی است که در آن مطبوعات باید مورد توجه قرار بگیرند و فعالیت های خود را به بازدیدکنندگان عرضه کنند تا بر اساس خط و مشی، نحوه فعالیت و توانایی عرضه اخبار مخاطبان خود را پیدا کنند اما این رویداد در همه حال مهمترین وظیفه رسانه را به فراموشی نسپرده است و میزبان مسئولان کشور از قوای سه گانه است.

رسانه ها در این رویداد توانمندی و ظرفیت های خود را به عموم عرضه می کنند تا از یکسو معتمد مردم و معرفی شوند، اما از سوی دیگر به دلیل رسالت شبانه روزی که بر عهده دارند همچنان در نمایشگاه رسانه های ایران میزبان مسئولان ارشد کشوری شده اند و با قرار دادن تریبون ها در اختیار آنها به وظایف خود عمل می کنند.

در چهار روز برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران، نشست ها و کارگاه های متنوعی برگزار می شود که مسئولان سازمان های مختلف با شرکت در آن ها به ارائه آخرین دستاوردهای خود در دولت سیزدهم خواهند پرداخت.

برگزاری ۸۰ نشست در چهار روز از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.