شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد: آب شهرک های خاوران و پرواز و مناطقی از ائل گلی به دلیل وقوع حادثه در یکی از خطوط آبرسانی تا پایان امروز با قطعی و افت فشار همراه خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، در این اطلاعیه که امروز دوشنبه منتشر شد، آمده است: با توجه به وقوع حادثه بر روی یکی از خطوط آبرسانی اصلی تبریز (خط ۸۰۰ میلیمتری سعید آباد)، آب لوله کشی این مناطق از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز با قطعی و افت فشار مواجه خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: نیروهای شرکت آب و فاضلاب در تلاش برای رفع حادثه پیش آمده در این خط هستند و به محض رفع حادثه، مشکل آب این مناطق برطرف می شود.

براساس این اطلاعیه، قطعی و افت فشار در مناطق یاده شده بوده و در بقیه نقاط کلانشهر تبریز، جریان آب کامل پایدار است.

صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری، نکاتی هستند که در این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده تا با مصرف بهینه آب و فاضلاب را در ارایه خدمات به مشترکان یاری کنند.

مصرف سرانه هر شهروند تبریزی در طول شبانه روز حدود ۲۵۰ لیتر بوده که ۱۰۰ لیتر بیشتر از استاندارد جهانی است.

در هر ثانیه ۶ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم در تبریز تولید و به همین میزان نیز مصرف می‌شود و در واقع میزان تولید و مصرف آب در حال حاضر در این شهر سر به سر است و اگر مشکل و یا کمبودی در یکی از منابع چهارگانه تامین آب آن ایجاد شود و یا مشترکان مصرف خود را مدیریت نکنند این شهر با مشکل و تنش آبی روبرو خواهد شد.