آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم صبح امروز (پنجشنبه) برای انجام دومین سفر استانی وارد مازندران شد و در این سفر افزون بر پیگیری مصوبات سفر دور نخست، سخنرانی در اجتماع مردم، بهره‌برداری از طرح‌های مختلف عمرانی، زیرساختی و بازدید از چندین طرح اقتصادی و عمرانی را در برنامه دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت امروز صبح (پنجشنبه) آغاز شد و مازندرانی‌ها، امروز و فردا در شهرهای مختلف استان با رئیس‌ دولت سیزدهم و تعدادی از دولتمردان دیدار می‌کنند.

این سفر سومین برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۳ و شانزدهمین سفر استانی دور دوم است.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، مرحله نخست تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

رئیس‌جمهور با خانواده شهدای «خان‌طومان» در مازندران دیدار کرد 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان دور دوم سفر استانی به مازندران، شامگاه پنجشنبه با خانواده‌ شهدای «خان‌طومان» سوریه در پارک موزه دفاع مقدس ساری دیدار کرد.

دور دوم سفر رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به استان مازندران در اردیبهشت برای مازندرانی‌ها که ده‌ها عاشق عباس‌گونه را در خان‌طومان تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرده اند، مفهوم متفاوتی دارد؛ موضوعی که باعث شد آیت الله رئیسی با خانواده این شهدای گرانقدر دیدار کند.

شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

رئیسی: حمایت از تولید داخل مبنای عمل باشد/تاکید بر کوتاه کردن دست دلالان از زنجیره برنج

رئیس‌جمهور گفت: مشکل نظام اداری پیچیده پرزحمت و خسته‌کننده‌ای که برای کشاورز، تولیدکننده و تعاونی‌ها وجود دارد باید حل شود و باید با برنامه‌ریزی از این وضعیت عبور کنیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز -پنجشنبه- در نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی در مجتمع آموزشی روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر اظهار کرد: استاندار مازندران با فعالان این بخش‌ها جلسه بگذارند و برای سرعت‌بخشیدن به این کار، ببینند رفع این مشکل در اختیار کدام قوه است تا با شناسایی مساله،‌ راهکار درست به دست بیاید.

وی بیان کرد: زنجیره برنج از کاشت، داشت و برداشت و حتی فروش و جدا کردن دست دلالان باید مورد توجه باشد.

رئیس جمهور با اشاره به گلایه یکی از فعالان تولیدی مازندران مبنی بر رفتن سود اصلی بخش کشاورزی به جیب دلالان ادامه داد: این که سود اصلی را دلال می‌برد فاجعه است.در این فرآیند به تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف می‌شود. تولید کننده به حقش نمی‌رسد و مصرف‌کننده هم باید چند برابر قیمت واقعی محصول را بخرد.

مجتمع آموزشی روستای خرماکلای قائمشهر با حضور رئیس‌جمهور گشایش یافت

رئیس‌جمهور با حضور در روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر، مجتمع آموزشی این روستا را که بر مبنای الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخته شد،‌ افتتاح کرد.

مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد حاج حسن اصغرزاده روستای خرماکلا از توابع شهرستان قائمشهر بعدازظهر امروز -پنجشنبه- با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و برگزاری نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی با رئیس‌جمهور در این مجتمع آموزشی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع آموزشی با زیربنای مجموع ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده و با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود.

علاوه بر زیرساخت‌های معمول آموزشی موجود در مدارس، در این مدرسه با در نظر گرفتن فضاهای جانبی دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی مجهز به رختکن و دوش و سرویس بهداشتی مستقل، آمفی‌تئاتر روباز، آلاچیق‌هایی برای برگزاری کلاس درس در فضای باز، چهار کارگاه و آزمایشگاه، سالن اجتماعات و کتابخانه شرایط آموزشی متفاوتی ایجاد شده است.

یکی از ویژگی‌های ممتاز این مدرسه در نظر گرفتن فضای کشت گلخانه‌ای برای دانش‌آموزان با توجه به محوریت اقتصاد این روستا بر مبنای کشت گلخانه‌ای است. خرماکلا یکی از روستاهای شاخص کشور در کشت گلخانه‌ای است و بر همین اساس نیز برای این مدرسه سه گلخانه ساخته شده که دانش‌آموزان همزمان با تحصیل، کار در گلخانه و پرورش محصولات گلخانه‌ای را نیز می‌آموزند.

رئیسی: باید دست زیاده خواهان را قطع کرد/ واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند

رئیس‌جمهور با اینکه مردم مازندران همواره ارادتمند اهل بیت‌(ع) بودند و با ولایت زندگی کردند و آمادگی کاملی برای دفاع از دین و ارزش‌ها و وطن دارند گفت که باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.

وی افزود: بزرگان دین به ما آموختند که در طریق خودسازی جامعه‌ از مسیر قرآن حرکت کنیم. از امام رضا (ع) و ائمه دین بیاموزیم و از شهدا و صلحا الهام بگیریم که هم خود را و هم جامعه را بسازیم. شهدای ما پیش از این‌که به مقام شهادت برسند، به مقام کرامت رسیدند. یعنی آماده شدند تا برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کرامت به این معنا نیست که به کسی مالی ببخشیم. یک جا لازم است مال، یک جا لازم است آبرو و یک جا لازم است جان بگذاریم. شهدای ما از جان‌شان مایه گذاشتند. کرامت به این است که انسان‌ها آماده شدند تا خطرپذیری کنند. دفاع از ارزش‌ها و انقلاب نیازمند ایفای نقش است.

 پیشوازی مازنی‌ها از رئیس‌جمهور در هوای بارانی

مردم مرکز مازندران برخی شهرهای اطراف ساری صبح امروز با وجود بارش باران، برای استقبال از رئیس‌جمهور در میدان شهدا و خیابان ملامجدالدین حضور یافتند و به پیشواز آیت‌الله رئیسی رفتند.

معاون رئیس جمهور: قفل تکمیل جاده ساری -تاکام با سه هزار میلیارد ریال اعتبار باز شد

معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام خبرداد و گفت : در دوم سفر آیت‌الله رئیسی برای این طرح سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

محسن منصوری که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه افزود: تعریض و چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام که از جمله راه‌های مهم و استراتژی استان مازندران به شمار می‌رود، مطالبه مردم منطقه است که از نگاه و نظر دولت سیزدهم دور نمانده است.

وی ادامه داد: با تزریق اعتبار مورد نیاز این طرح در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران انتظار می‌رود از این طرح مهم زیرساختی در حوزه راه استان گره‌گشایی شود.

رئیسی: دولت سیزدهم از بخش‌های تعاونی و خصوصی حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: با تاکید بر ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز -پنجشنبه- در جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: از مازندران در دفاع مقدس ایستادگی و رشادت و ایثار و شهادت سراغ داریم و لازم است یاد همه شهدا به ویژه شهدای کارگر و شهدای عزیز این خطه را گرامی بداریم.

وی افزود: آن‌چه در تاریخ مازندران و تبرستان نگاشته شده ایستادگی و مقاومت، دین‌مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بوده است.

وی بیان کرد: صنعت چوب و کاغذ و همچنین نساجی از صنایع برجسته مازندران است اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد هراز اختصاص داد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز این استان اختصاص داد.

محسن منصوری روز پنجشنبه در ساری اظهار کرد: سد هراز از جمله طرح‌های مهم و زیرساختی برای جبران تنش‌آبی کشاورزی به شمار می‌رود که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دیدن کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان دیدن کرد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی دولتی استان پیش از دولت سیزدهم در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌ دولت طی سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاغذ کشور مشغول فعال است.

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپو تحریر را برای کتب درسی تولید کند که تا کنون ۲۲هزار تن آن را تحویل داده است.

 احیایی از جنس چوب و کاغذ

شرکت چوب و کاغذ مازندران که بزرگترین مجموعه صنعتی دولتی این استان به شمار می‌آید در حالی که تا پیش از فعالیت دولت سیزدهم در شرایط مناسبی قرار نداشت و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های دولت طی سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاغذ کشور فعال است. رئیس‌جمهور امروز در سفر دوم به مازندران از این کارخانه بازدید کرد.

رئیسی در فرودگاه ساری: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد مازندران احیا شد

رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۳۰۰ واحد شامل کارگاه، کارخانه و صنایع تولیدی استان مازندران که دچار رکود و تعطیلی شده بود در دولت سیزدهم احیا شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پس از ورود به مازندران در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خداوند به این استان عطا کرده است. ظرفیت کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا و جنگل همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بستر و زمینه رشد اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: مازندران از استان‌هایی است که هم به لحاظ جغرافیایی نزدیک به مرز است و هم زمینه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت دارد.

 رئیس‌جمهور وارد مازندران شد

آیت‌الله رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد مازندران شد.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.