رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه حوزه آب محورهای مهم برنامه هفتم پیشرفت کشور است، گفت: امسال رویداد نوآوری بهره‌ور در بخش آب برگزار می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، میر سامان پیشوایی افزود: حوزه آب به‌عنوان یکی از مواردی که مورد تمرکز برنامه هفتم پیشرفت کشور و به طور خاص بهره‌وری آب به‌عنوان یک سیاست کلی در برنامه هفتم توسط رهبری ابلاغ شده مورد تمرکز سازمان ملی بهره‌وری هم است.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ای که در این زمینه داریم برگزاری رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه آب است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی نیازهای خود را در بخش آب به سازمان ملی بهره‌وری اعلام می‌کنند.

پیشوایی گفت: سازمان ملی بهره‌وری ایران هم این نیازها را فراخوان می‌کند و هسته‌های نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان با دریافت این نیازها ایده می‌دهند.

وی ادامه داد: این ایده‌ها در یک روندی داوری می‌شوند و برگزیده‌ها برای اجرای ایده به دستگاه مربوط معرفی می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: تجربه این کار سال گذشته در بخش انرژی وجود دارد و با همکاری وزارت نیرو برگزار شد و امسال محوریت حوزه آب است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری روزهای اخیر گفته بود: در بخش آب کشور مشکلات بسیار جدی داریم؛ وجود چاه‌های غیرمجاز یکی از این مشکلات است و می‌توان با فناوری‌های نوین این مشکل را برطرف کرد.

میر سامان پیشوایی خاطرنشان کرد: اکنون دو استان پر آب کشور با مشکل کم‌آبی روبرو هستند که جای شگفتی دارد؛ نبود بهره‌وری مناسب در برداشت آب در پایین‌دست سبب بروز مشکل کم‌آبی شده است.