داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با پشتوانه تجارب کاری و آشنایی با مسائل اجرایی به عرصه انتخابات وارد شدم، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات هستم و برنامه کاندیداتوری من از طرف این حزب است.

به گزارش جارچی اخبار،  علی صوفی عصر یکشنبه (۱۳ خرداد) پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: آنچه باعث شد در این عرصه وارد شوم، تجارب کاری بنده است. مدت زیادی استاندار بودم و به عنوان وزیر تعاون بازنشست شدم و لذا آشنایی کاملی به مسائل اجرایی دارم.آنچه فکر می‌کنم باید مورد توجه قرار گیرد، سه چیز است؛ انقلاب دیجیتالی که پس از انقلاب صنعتی به عنوان بزرگترین پدیده صورت گرفته است. همچنان که انقلاب صنعتی باعث گسست اجتماعی شد و سوسیالیسم تبدیل به ایدئولوژی کمونیسم شد و جهان را تحت تاثیر قرار داد، انقلاب دیجیتال به شدت جهان را تحت تاثیر قرار داده است و مبنای توسعه انقلاب دیجیتال است.

صوفی اظهار داشت: دخترم طرحی را برای پارک صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی فراهم کرد و با امضای رئیس جمهور شهید به تصویب رسید و در جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وزیر دولت خاتمی تاکید کرد:  قرن بیست و یکم قرن تغییرات پرشتاب است باید بر اساس این فناوری‌ها برای جوان‌هایمان زندگی خوبی ایجاد کنیم تا در کشور ماندگار شوند.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات ادامه داد: دخترم نسل بعد از من است ولی پسرهای ایشان و نوه‌های من نمی‌توانند در ایران زندگی کنند و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، جذب کشورهای خارج می‌شود و آنها منابع مان را از ما می گیرند.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.