داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مقابله با فساد اولویت اول بنده است و معتقدم ارز چند نرخی هم منشأ فساد است.

به گزارش جارچی اخبار، محمدحسن قدیری ابیانه روز یکشنبه پس از ثبت نام در انتخابات چهادهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور با بیان اینکه معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده، گفت: بسیاری سعی می‌کنند این قطار را هول بدهند و به مقصد برسانند.
وی افزود: تا زمانی که نرخ‌های یارانه‌ای، ارز یارانه‌ای و سوخت یارانه‌ای داریم که قیمت یارانه‌ای با آزاد تفاوت دارد محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است و باید قیمت‌ها را واقعی کنیم.

دواطلب انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما نفت سفید را بشکه‌ای کمتر از نیم دلار و گازوییل را کمتر از یک دلار می‌فروشیم و نتیجه آن قاچاق است. حدود ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه سوخت ما است؛  معادل ساخت ۵ میلیون خانه ۱۰۰ متری در باک ماشین‌ها بنزین و سوخت می‌ریزیم.

قدیری ابیانه تاکید کرد: در کشورهای دنیا هر چقدر فرد ثروتمندتر باشد و بیشتر مصرف کند بیشتر مالیات می‌دهد، اما در ایران هر چقدر فرد ثروتمندتر و پرمصرف تر باشد یارانه‌ای بیشتری می‌گیرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من معتقدم در بسیاری از موارد ممکن است رئیس دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست دهد. ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که محبوبیت خود را به منافع مردم ترجیح ندهد.

قدیری با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید انتصابش جناحی و حزبی نباشد، افزود: ما باید شفافیت را در کشور دائر کنیم . یکی از مراتب شفافیت، در مورد حقوق و دستمزدهاست است و مردم حق دارند در جریان قرار گیرند .

وی اعلام کرد: مقابله با فساد اولویت اول بنده است و معتقدم ارز چند نرخی هم منشا فساد است.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.