رئیس موزه ولز معتقد است که کاهش شدید بودجه تنها در کشورهای جهان سوم نیست بلکه در مهمترین موزه‌های دنیا نیز اتفاق می‌افتد. زمانی که موزه ولز با کاهش بودجه شدید مواجه شد تصمیم موزه‌داران به جای تعطیلی موزه این بود که دوباره به بازبینی نقش موزه‌ها بپردازند و خلاق‌تر عمل کنند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از گاردین، رئیس موزه ولز می‌گوید: کاهش بودجه ما را مجبور کرده تا خلاق‌تر باشیم و این فرصتی است برای بازبینی نقش موزه‌ها. او معتقد است، امروزه موزه‌ها باید به مجموعه‌های شگفت‌انگیزی که در اختیار دارند تکیه می‌کنند تا بتوانند با استناد بر آثار خود داستان‌های متنوعی را برای مخاطبان روایت کنند.

جین ریچاردسون رئیس موزه ولز اعلام کرد که کاهش ۴.۵ میلیون پوندی از بودجه‌ای که در اخیتار موزه ولز قرار گرفت شاید به این معنا بود که باید در این موزه بسته شود و موزه‌داران به دنبال شغل‌های جدید با درآمد بهتر باشند اما کاهش بودجه انتخاب دیگری پیش پای ما گذاشت ما را مجبور کرد خلاق‌تر باشیم و این فرصتی بود برای بازاندیشی موزه‌ها که باید چگونه رفتار کنند تا به حیات خود ادامه دهند.

ریچاردسون گفت: کاهش بودجه گسترده سبب شد به این پرسش پاسخ دهم که باید به هدف اصلی خود برگردیم و برای چه اینجا هستیم؟ بنابراین من به این فکر کرده‌ام که آیا آینده موزه‌ها واقعاً در مورد موزه است؟ من فکر می‌کنم مدلی که به جلو می‌رویم چیزی کاملاً متفاوت خواهد بود. اینکه چگونه می‌توانیم بیشتر به سراغ چهار دیواری‌مان برویم و کمتر درگیر چهار دیواری‌مان باشیم و بیشتر بر مشارکت با مردم، دستیابی به مکان‌های جدید، بیرون بردن مجموعه‌هایمان تمرکز کنیم.

به گفته رئیس موزه ولز، وقت آن رسیده است که با یک اقدام ضدنژادپرستانه فراتر از حد و مرزها با تفکری بسیار متفاوت عمل کنیم. مردم باید خود را در موزه‌ها و گالری‌های ما ببینند و این کنار هم قرار گرفتن بسیار جالب است.