مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از تخصیص یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به این سازمان در دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، علی مشایخی روز پنجشنبه در سلسه نشست های رسانه ای «رسم خدمت» در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: این رقم تخصیصی در تاریخ تاسیس این سازمان بی‌سابقه بوده که تاکنون یک سوم آن جذب شده است.
وی با بیان اینکه ۲۴ مرکز دولتی در آذربایجان شرقی در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای فعال هستند، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شعبه‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های کم برخوردار چاراویماق، هوراند و خداآفرین تاسیس شد که اقدام مهمی بود.
مشایخی گفت: ۸۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نیز در استان فعال است که تاکنون ۵.۷ میلیون نفر ساعت آموزش از سوی مراکز دولتی و ۱۳ میلیون نفر ساعت از سوی بخش خصوصی ارائه شده است.
وی به برنامه‌های ساماندهی این نهاد نیز اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها در ۲ حوزه آموزش و سنجش در حال ساماندهی هستند و در ۲ ماه امسال ۲۴ هزار نفر در مرکز سنجش فنی و حرفه‌ای تایید صلاحیت شدند.
وی همچنین به رویکرد استعدادیابی و نوبت پروری در این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس اجرای همین سیاست از تیم ملی ۱۳ نفری نخبگان مهارتی که برای مسابقات لیون فرانسه اعزام شدند سه نفر از تبریز هستند.
مشایخی اضافه کرد: طبقه‌بندی مشاغل نیز از مطالبات آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از بنگاه‌های اقتصادی است و کارگرانی که دارای مهارت خاص هستند و طبقه‌بندی شده‌اند باید حقوق مزایای آن را دریافت کنند.