رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ “محمدتقی سلطانی” افزود: در پی وقوع سرقت منزل به روش تخریب درب و قفل در شهر تبریز و شکایت مال باخته که در زمان سرقت خارج از کشور اقامت داشته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی دقیق محل وقوع سرقت و انجام اقدامات علمی و تخصصی، سرانجام سرنخ هایی از باندی سه نفره از سارقان سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و هویت آنها را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با شناسایی متهمان، رصد هوشمندانه کارآگاهان آغاز شد و پس از اخذ مجوز مرجع قضائی؛ سرانجام در سه عملیات جداگانه و با همکاری کارآگاهان سایر ادارات در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال یافتند.

سلطانی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت منزل اقرار کردند، عنوان کرد: اموال مسروقه شامل چند تخته فرش دستبافت نفیس و اموال منزل کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کشف همه اموال مسروقه و تحویل آنها به مال باخته اظهار کرد: متهمان پس از اعتراف به جرم انتسابی، جهت دادرسی تحویل مرجع قضائی شده و با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند.

پایان جولان سارقان موبایل قاپ در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و سابقه دار موبایل قاپ و کشف چهار فقره سرقت و اموال مسروقه به ارزش ۳ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سطانی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد موبایل قاپی از شهروندان در تبریز و ایجاد جو ناامنی در بین مردم، رسیدگی به پرونده ها با تشکیل تیم ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاها استان در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود : سارقان به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش به کسانی که با گوشی در کنار خیابان یا معابر خلوت مشغول بوده اند حمله کرده و یا با تعقیب افراد در یک محل مناسب اقدام به قاپیدن گوشی کرده و سریع از محل متواری می شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد : جهت شناسایی هرچه سریعتر سارقان، تعدادی تصاویر از سارقان در صحنه های سرقت جمع آوری و پس از شناسایی محل اختفاء متهم، پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی در یک عملیات منسجم یکی از سارقان دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

سلطانی اضافه کرد : در بازجویی های فنی و تخصصی کارآگاهان از متهم، وی ابتدا منکر سرقت های ارتکابی شد تا اینکه در مواجهه با تصاویر ثبت شده در حین سرقت و دلایل مستند و مستدل، ناچار لب به اعتراف گشود و به چهار فقره سرقت موبایل قاپی به ارزش سه میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی ادامه داد: دیگر همدست وی که در زندان در حال گذراندن دوران حبس بود با معرفی وی مورد بازجویی های تکمیلی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه تمامی گوشی های مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شد، گفت: متهمان پس از معرفی به مرجع قضایی با صدور قرار قضایی متناسب روانه زندان شدند .

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام استفاده از تلفن همراه بیشتر مراقب باشند و هنگام تردد در خیابان گوشی و کیف خود را سمت دیوار یا جوی آب حمل کنند.